چرا ترکیب درون خطی باعث اختلاط دسته ای می شود

از سیستم های مخلوط کن خطی می توان برای از بین بردن برخی از محدودیت های اختلاط دسته ای استفاده کرد.
 
راب براکمن
29 ژانویه 2021
 
یک سیستم ترکیبی 3 خوراکی که برای تولید مایع واشر شیشه استفاده می شود.
با اجازه شرکت Sonic Corporation
اگر می خواهید تصویری از کارگران کارخانه که درام ، کاسه و سطل را حمل می کنند تصور کنید تا مواد متعدد را به صورت دستی در یک مخزن دسته ای بزرگ بر روی سلول های بار با همزن های بزرگ اسب بخار در بالا بریزید.
 
قطعات جانبی جرثقیل سقفی ساگا بر اساس اضافه وزن ، ممکن است از پمپ های درام برای انتقال مواد مایع به مخزن استفاده شود. سطل های کوچکتر مواد تا بالای مخزن تکان داده شده و با دست ریخته می شوند. یک پمپ انتقال گریز از مرکز یا PD ممکن است چرخانده شود و به یک توشه متصل شود زیرا مواد بیشتری با اضافه وزن دوباره منتقل می شوند.
 
سایتهای تولیدی بزرگ با بودجه بیشتر ممکن است با اتوماسیون این انتقالها با رویکرد خود پیچیده تر شده و در صورت امکان از ذخیره سازی انبوه در مقابل توت ، طبل و غیره استفاده کنند. قطعات جرثقیل سقفی ساگا این افزودنیهای مواد تشکیل دهنده هنوز یک به یک بر اساس اضافه وزن اضافه می شوند. سلول های بار یا مقیاس های کف باید وزن مخزن را در نظر بگیرند ، بنابراین رزولوشن آنها معمولاً در مورد مقادیر کمتری از مواد تخلیه کننده ضعیف است ، در نتیجه کنترل نسبت ضعیف بین مواد را فراهم می کند.
 
کارخانه های پیشرفته تر ممکن است از جریان سنج های جرمی گران قیمت برای پرواز همزمان در مواد مایع استفاده کنند ، اما بدون تضمین اینکه مقدار مناسب ریخته شده است ، زیرا جریان سنج ها مواد باقی مانده در لوله کشی ، مقدار تخلیه و غیره را در نظر نمی گیرند. مقادیر زیادی آب یا برخی از مواد عمده. انتقال آب به مخزن دسته ای یک عمل هدر دهنده است ، اما بعداً به آن خواهیم رسید.
 
ترکیب داخلی دقیقاً چیست؟
همانطور که در توضیحات بالا مشاهده می کنید ، مخلوط کردن دسته ای در یک مخزن منفرد محدود می شود که در آن همه مواد معمولاً یک به یک اضافه می شوند. این رویکرد دارای بسیاری از اشکالات ذاتی است:
 
یک مخزن پرهزینه بزرگ مورد نیاز است.
مخزن (ها) فضای ارزشمندی را مصرف می کنند.
مواد لازم معمولاً یکی یکی اضافه می شوند.
مواد فله ای بزرگ یا آب به این مخزن منتقل می شود و فضای ارزشمندی را مصرف می کند.
همزن در HP بزرگ در مخزن مورد نیاز است.
کنترل نسبت به دلیل مقیاسهای جریان رزولوشن پایین یا لودسل ها دقیق نیست.
با افزایش تقاضا برای ظرفیت بیشتر ، مخازن بیشتری اضافه شده و فضای بیشتری مصرف می شود.
برای از بین بردن این محدودیت ها و نقص ها از سیستم های ترکیب داخلی استفاده می شود. یک سیستم معمولی از چندین پمپ PD با انواع فن آوری های جریان سنج استفاده می کند تا مواد مایع را به طور همزمان در یک خط لوله مشترک با میکسرهای ایستا یا یک دستگاه برش خطی متناوب اندازه گیری کند. این پمپ های PD به مخازن ذخیره سازی انبوه ، توت ها ، طبل ها یا تامین آب کارخانه متصل می شوند. اتوماسیون PLC در سرسره این پمپ ها را شروع و متوقف می کند و نسبت PID را برای هر یک کنترل می کند. شکل 1 مفهوم مکانیکی را به خوبی نشان می دهد.
 
شکل 1
شکل 1
با اجازه شرکت Sonic Corporation
سیستم های ترکیبی داخلی معمولاً دارای کنترل های داخلی خود هستند لوازم جرثقیل ثقفی که می تواند به سادگی PLC توسط آلن بردلی ، زیمنس یا دیگران ، یک پانل HMI اپراتور و یک کابینت اینورتر VFD ساده باشد. درایوهای VFD با موتورهای متصل به هر پمپ PD ارتباط برقرار می کنند تا پمپ را با سرعت خاصی هدایت کند. جریان سنج ها جریان حاصل از پمپ های PD را می خوانند و بلوک کنترل PLC PID جریان واقعی را با یک جریان هدف مقایسه می کند و به طور خودکار سرعت موتور (سرعت جریان پمپ) را از طریق VFD تنظیم می کند تا نقطه تنظیم جریان را به طور دقیق ردیابی کند. بسته به نوع جریان سنج های مورد استفاده - دقیق ترین اندازه گیرهای جریان جرمی Coriolis توسط Endress & Hauser و MicroMotion - کنترل نسبت می تواند در دو یا چند تغذیه بین 0.25 - 0.35 باشد.
 
به ساده ترین معنا ، هر تولید کننده فرآیند باید از انتقال آب به مخزن دسته ای اجتناب کند. تهیه کنسانتره در صورت امکان و استفاده از سیستم ترکیبی 2 خوراکی برای اندازه گیری آب و کنسانتره در نسبت ، روش بسیار بهتری است. شما هنوز باید با سطحی از تولید دسته ای در مقابل یک پیشوند متمرکز مقابله کنید ، نمایندگی ریموت کنترل ساگا اما این روند ساده شده است. در نهایت مقدار آب یا سایر مایعات حجیم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به این ترتیب حجم محصول بیشتر برای اندازه مخزن داده می شود. ایده این است که از آنجا گسترش یافته و تمام یا تا آنجا که ممکن است مواد را اندازه گیری کنید.
 
به عنوان مثال ، در مورد مایع شستشوی شیشه جلو یا ضدعفونی کننده های غیر ژلی دست ، تعداد مایعات محدود و کم تا فاصله از محل ذخیره سازی انبوه و توت ها وجود دارد ، بنابراین صفر کنسانتره یا پیش مخلوط مورد نیاز است و همه چیز از منبع اندازه گیری می شود. ، طبل ، ذخیره سازی عمده). در فرآیندهای دیگر ، ممکن است آنقدر خوش شانس نباشید که همه چیز را اندازه گیری کنید زیرا پودرهایی برای رسیدگی خواهید داشت و یک پیش ترکیب اجتناب ناپذیر می شود. باز هم ، تمرکز بر افزایش عملکرد محصول برای مخزن و فضای کف و کاهش اندازه مخزن به طور کلی است.
 
سیستم ترکیبی چند تغذیه داخلی برای ضد عفونی کننده دست.
یک سیستم ترکیبی چند تغذیه داخلی متر برای ضد عفونی کننده دست
با اجازه شرکت Sonic Corporation
 
 
مزایای ترکیب خطی
اجازه دهید مزایای بی شماری از ترکیب درون خطی نسبت به روشهای معمولی اختلاط دسته ای را مرور کنیم. جابجایی مکرر آب یا سایر مواد فله ای بیهوده است. و انتقال از مخزن فله به مخزن دسته ای و سپس از مخزن دسته ای به مخزن نگهدارنده یا پرکننده نیز بیهوده است.کاتالوگ ریموت کنترل ساگا سیستم های مخلوط کن خطی ، محصول نهایی را در حین حرکت مخلوط می کنند و در اصل مخزن مخلوط دسته ای افراد وسط را از بین می برد. با صرفه جویی در انتقال و حذف زمان های همزن مخزن دسته ای ، در زمان فرآیند صرفه جویی می شود. همچنین ، هرچه مخازن دسته ای شما بزرگتر باشد ، موتورهای همزن بزرگتر هستند. سیستم های مخلوط کن خطی می توانند تا چهار مایعات را در جریان کلی 100 GPM در کمتر از 10 HP در برخی موارد اندازه گیری کنند.
 
حذف مخزن مخلوط دسته ای.
حذف انتقال های متعدد
افزایش عملکرد محصول برای مخازن پیش مخلوط مورد استفاده.
افزایش دقت نسبت مواد-0.25-0.35 ((وابسته به جریان سنج).
کاهش زمان چرخه فرآیند
کاهش مصرف انرژی.
ملاحظات دیگری نیز وجود دارد. برای مثال در برخورد با مایعات قابل اشتعال ، برداشتن از مخازن فله ای که به طور ایمن در خارج از ساختمان قرار گرفته اند به شما امکان می دهد فضای داخلی ساختمان را ایمن نگه دارید و مسائل مربوط به کد آتش سوزی پرهزینه را کاهش دهید. ریموت کنترل جرثقیل saga در مورد اتانول یا متانول در تولید ضدعفونی کننده دست یا مایع شستشوی شیشه ، قسمت عمده ای از مواد که مقادیر بیشتری بخار قابل اشتعال را آزاد می کند در خارج نگهداری می شود. با مخلوط کردن دسته ای ، این مواد به مقدار زیادی به داخل منتقل می شوند که در حال حاضر درجه خطر XP را در داخل ساختمان ایجاد می کنند. یک سیستم مخلوط کردن درون خطی یک سیستم بسته است که شامل حجم کمی از مایعات آزاد کننده بخار در داخل پمپ ها و لوله کشی است که برای نیاز به درجه XP کافی نیست.
 
راب براکمن مالک/مدیر شرکت Sonic Corp است. کاتالوگ ریموت کنترل ساگا شرکت وی در طراحی سفارشی و ساخت سیستم های هموژنایزر فشار قوی و سرسره های ترکیبی داخلی تخصص دارد. هموژنایزر اصلی شرکت ، Sonolator ، در سیستم های سفارشی طراحی شده است که طیف وسیعی از مایعات را در همه صنایع اصلی امولسیون کرده و پخش می کند.
گزینه های پسوند MightyOhm Geiger Counter
هدرها برای ارتباط سریال (سطوح سیگنال 3.3 ولت)، برنامه ریزی سریال درون مدار (ICSP) میکروکنترلر AVR و خروجی پالس (برای اتصال دستگاه به چیز دیگری) در دسترس هستند. اچ ام ای پورت سریال را می توان برای اهداف ثبت اطلاعات استفاده کرد (9600n81) و یک بار در ثانیه لیستی از مقادیر جدا شده با کاما حاوی (CSV) تعداد در ثانیه (CPS)، شمارش در دقیقه (CPM) و دوز معادل بر حسب میکروسیورت در ساعت را خروجی می دهد. (µSv/h). نوردهی معمولی کمتر از 0.3 μSv/h است.