فروشندگان دستگاه های اتوماسیون برای ارائه محصولات رقابتی که نیازهای بازار را برآورده می کنند، باید بیش از هر کس دیگری با آخرین فناوری ها همگام باشند. شبکه‌های حساس به زمان (TSN) به‌عنوان یک فعال‌کننده برای برنامه‌های Industry 4.0، به سرعت تبدیل به یکی از ضروریات برای ارائه اتصالات پیشرفته می‌شود.

 
 
جان برویت، مدیر کل CLPA اروپا، به این موضوع می پردازد که چرا فروشندگان دستگاه باید اکنون برای پیاده سازی TSN در محصولات خود اقدام کنند.
 
TSN یک توسعه بزرگ در ارتباطات اترنت صنعتی با پتانسیل فوق‌العاده برای کاربران نهایی، OEMها و فروشندگان دستگاه‌هایی است که به ترتیب علاقه‌مند به محافظت از امکانات و راه‌حل‌های خود در آینده هستند. در واقع، این فناوری برای ایجاد شبکه‌های اتوماسیون پی ال سی کلیدی است که می‌توانند انواع مختلفی از ترافیک را مدیریت کنند و در عین حال نیاز به انتقال داده قطعی، یعنی ارتباطات کنترلی در طبقه فروشگاه را برطرف کنند. سطح همگرایی شبکه ایجاد شده مزایای متعددی را ارائه می دهد.
 
اولاً، امکان انتقال انواع مختلف ترافیک به یک کابل واحد، هزینه‌ها و پیچیدگی شبکه را کاهش می‌دهد، زیرا می‌توان بر معماری ساده‌شده تکیه کرد. این به نوبه خود می تواند فعالیت های تعمیر و نگهداری و عیب یابی را ساده کند.
 
ثانیاً، این قابلیت‌ها یکپارچه‌سازی فرآیندهای فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیاتی (OT) را به منظور ایجاد چارچوب‌های صنعتی پاسخگوی اینترنت اشیا (IIoT) که در هسته برنامه‌های Industry 4.0 قرار دارند، بهبود می‌بخشد.
 
ثالثاً، این منجر به افزایش شفافیت فرآیند در سراسر شرکت برای کمک به بهینه سازی عملیات تولید می شود.
 
در نهایت، نتیجه این پیشرفت‌ها، سطح بالاتری از بهره‌وری است، به این معنی که شرکت‌ها می‌توانند بیشتر به خواسته‌های مشتری پاسخ دهند و در برابر رقبا مؤثرتر باشند.
 
هنگامی که به دستگاه‌های اتوماسیون سازگار با TSN نگاه می‌کنید، این دستگاه‌ها می‌توانند به طور مؤثرتری اطلاعات کلیدی را با هر دستگاه دیگری در شبکه به اشتراک بگذارند و انعطاف‌پذیری و پاسخ‌گویی سطح بعدی را برای حفظ حداکثر بهره‌وری ارائه دهند. بنابراین، آنها قادر خواهند بود از راه حل های موجود بهتر عمل کنند.
 
شناخت ارزش تجاری TSN
 
این مزیت‌های قابل توجه توسط شرکت‌هایی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفته است، که شروع به پیاده‌سازی سیستم‌های کلیدی دارای عملکردهای TSN برای موفقیت در تحول دیجیتال خود کرده‌اند. به طور خاص، تعدادی از پروژه‌ها در بخش‌های پرسرعت مانند صنایع نیمه‌رسانا و خودرو در حال انجام یا برنامه‌ریزی هستند. به طور مشابه، تولید کنندگان باتری لیتیومی و بازیگران پیشرو در بسته بندی و مواد غذایی و نوشیدنی نیز موج پذیرش TSN را هدایت می کنند.
 
بنابراین، فروشندگان با تعبیه TSN در دستگاه‌های اتوماسیون خود، می‌توانند فرصت‌های بازار را برای راه‌حل‌های بسیار متصل و مبتنی بر داده برآورده کنند. این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند دقیقاً ابزارهایی را که به دنبال آن هستند به کاربران نهایی و OEMها ارائه دهند و تقاضای صنعت را برای این فناوری برطرف کنند.
 
برای دستیابی موفقیت آمیز به این بازار، برای فروشندگان محصول مهم است که به سرعت برای خدمت به این بخش رو به رشد و تا حدی بدون آدرس اقدام کنند. با انجام این کار، آنها می توانند راه حل های بهتری ارائه دهند که به طور موثرتری نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.
 
ابزارهای در دست
 
برای افزودن توابع TSN به راه حل های خود، فروشندگان دستگاه می توانند به CC-Link IE TSN تکیه کنند. این اولین اترنت صنعتی باز گیگابیتی است که توسط CLPA توسعه یافته است که قابلیت‌های کلیدی این فناوری را برای ارائه قابلیت‌های قطعی و همگرا ترکیب می‌کند. CC-Link IE TSN علاوه بر الزامی بودن برای پیاده‌سازی TSN، یک پلتفرم ایده‌آل نیز ارائه می‌دهد، زیرا دارای یک اکوسیستم توسعه گسترده است تا به متخصصان اتوماسیون کمک کند تا راه‌حل‌های پیشرفته سازگار با TSN را در راستای فرآیندهای مهندسی تثبیت‌شده خود ایجاد کنند.
 
با بازیگران پیشرو در صنعت در بخش اتوماسیون، مانند میتسوبیشی الکتریک، که از CC-Link IE TSN برای ارائه محصولات نوآورانه استفاده می کند، این فناوری همچنان به شتاب خود ادامه می دهد. با معرفی بیشتر و بیشتر دستگاه های پیشرو، کاربران نهایی و OEM ها علاقه روزافزونی از خود نشان می دهند. بنابراین، فروشندگان دستگاه‌هایی که اکنون TSN را به راه‌حل‌های خود اضافه می‌کنند، می‌توانند به سرعت تجارت خود را توسعه دهند و رقابت خود را با یک اترنت صنعتی باز قابل اعتماد و آینده‌گرا که در سطح جهانی پذیرفته شده است، افزایش دهند.
 
عنوان: CC-Link IE TSN علاوه بر الزامی بودن برای پیاده‌سازی TSN، یک پلتفرم ایده‌آل نیز ارائه می‌دهد، زیرا دارای یک اکوسیستم توسعه گسترده است تا به متخصصان اتوماسیون کمک کند تا راه‌حل‌های پیشرفته سازگار با TSN را در راستای فرآیندهای مهندسی تثبیت‌شده خود ایجاد کنند.
 
درباره انجمن شرکای CC-Link (CLPA)
CLPA یک سازمان بین المللی است که در سال 2000 تأسیس شد. بیش از 20 سال است که CLPA به توسعه فنی و ارتقای خانواده شبکه های اتوماسیون باز CC-Link اختصاص یافته است. فناوری کلیدی CLPA CC-Link IE TSN است، اولین اترنت صنعتی باز جهان که پهنای باند گیگابیتی را با شبکه حساس به زمان (TSN) ترکیب می کند و آن را به راه حل پیشرو برای برنامه های کاربردی صنعت 4.0 تبدیل می کند. در حال حاضر CLPA دارای 4000 عضو است