x تبلیغات
اتوماسون صنعتی

فروشندگان دستگاه های اتوماسیون

 فروشندگان دستگاه های اتوماسیون برای ارائه محصولات رقابتی که نیازهای بازار را برآورده می کنند، باید بیش از هر کس دیگری با آخرین فناوری ها همگام باشند. شبکه‌های حساس به زمان (TSN) به‌عنوان یک فعال‌کننده برای برنامه‌های Industry 4.0، به سرعت تبدیل به یکی از ضروریات برای ارائه اتصالات پیشرفته می‌شود.

 
 
جان برویت، مدیر کل CLPA اروپا، به این موضوع می پردازد که چرا فروشندگان دستگاه باید اکنون برای پیاده سازی TSN در محصولات خود اقدام کنند.
 
TSN یک توسعه بزرگ در ارتباطات اترنت صنعتی با پتانسیل فوق‌العاده برای کاربران نهایی، OEMها و فروشندگان دستگاه‌هایی است که به ترتیب علاقه‌مند به محافظت از امکانات و راه‌حل‌های خود در آینده هستند. در واقع، این فناوری برای ایجاد شبکه‌های اتوماسیون پی ال سی کلیدی است که می‌توانند انواع مختلفی از ترافیک را مدیریت کنند و در عین حال نیاز به انتقال داده قطعی، یعنی ارتباطات کنترلی در طبقه فروشگاه را برطرف کنند. سطح همگرایی شبکه ایجاد شده مزایای متعددی را ارائه می دهد.
 
اولاً، امکان انتقال انواع مختلف ترافیک به یک کابل واحد، هزینه‌ها و پیچیدگی شبکه را کاهش می‌دهد، زیرا می‌توان بر معماری ساده‌شده تکیه کرد. این به نوبه خود می تواند فعالیت های تعمیر و نگهداری و عیب یابی را ساده کند.
 
ثانیاً، این قابلیت‌ها یکپارچه‌سازی فرآیندهای فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیاتی (OT) را به منظور ایجاد چارچوب‌های صنعتی پاسخگوی اینترنت اشیا (IIoT) که در هسته برنامه‌های Industry 4.0 قرار دارند، بهبود می‌بخشد.
 
ثالثاً، این منجر به افزایش شفافیت فرآیند در سراسر شرکت برای کمک به بهینه سازی عملیات تولید می شود.
 
در نهایت، نتیجه این پیشرفت‌ها، سطح بالاتری از بهره‌وری است، به این معنی که شرکت‌ها می‌توانند بیشتر به خواسته‌های مشتری پاسخ دهند و در برابر رقبا مؤثرتر باشند.
 
هنگامی که به دستگاه‌های اتوماسیون سازگار با TSN نگاه می‌کنید، این دستگاه‌ها می‌توانند به طور مؤثرتری اطلاعات کلیدی را با هر دستگاه دیگری در شبکه به اشتراک بگذارند و انعطاف‌پذیری و پاسخ‌گویی سطح بعدی را برای حفظ حداکثر بهره‌وری ارائه دهند. بنابراین، آنها قادر خواهند بود از راه حل های موجود بهتر عمل کنند.
 
شناخت ارزش تجاری TSN
 
این مزیت‌های قابل توجه توسط شرکت‌هایی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفته است، که شروع به پیاده‌سازی سیستم‌های کلیدی دارای عملکردهای TSN برای موفقیت در تحول دیجیتال خود کرده‌اند. به طور خاص، تعدادی از پروژه‌ها در بخش‌های پرسرعت مانند صنایع نیمه‌رسانا و خودرو در حال انجام یا برنامه‌ریزی هستند. به طور مشابه، تولید کنندگان باتری لیتیومی و بازیگران پیشرو در بسته بندی و مواد غذایی و نوشیدنی نیز موج پذیرش TSN را هدایت می کنند.
 
بنابراین، فروشندگان با تعبیه TSN در دستگاه‌های اتوماسیون خود، می‌توانند فرصت‌های بازار را برای راه‌حل‌های بسیار متصل و مبتنی بر داده برآورده کنند. این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند دقیقاً ابزارهایی را که به دنبال آن هستند به کاربران نهایی و OEMها ارائه دهند و تقاضای صنعت را برای این فناوری برطرف کنند.
 
برای دستیابی موفقیت آمیز به این بازار، برای فروشندگان محصول مهم است که به سرعت برای خدمت به این بخش رو به رشد و تا حدی بدون آدرس اقدام کنند. با انجام این کار، آنها می توانند راه حل های بهتری ارائه دهند که به طور موثرتری نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.
 
ابزارهای در دست
 
برای افزودن توابع TSN به راه حل های خود، فروشندگان دستگاه می توانند به CC-Link IE TSN تکیه کنند. این اولین اترنت صنعتی باز گیگابیتی است که توسط CLPA توسعه یافته است که قابلیت‌های کلیدی این فناوری را برای ارائه قابلیت‌های قطعی و همگرا ترکیب می‌کند. CC-Link IE TSN علاوه بر الزامی بودن برای پیاده‌سازی TSN، یک پلتفرم ایده‌آل نیز ارائه می‌دهد، زیرا دارای یک اکوسیستم توسعه گسترده است تا به متخصصان اتوماسیون کمک کند تا راه‌حل‌های پیشرفته سازگار با TSN را در راستای فرآیندهای مهندسی تثبیت‌شده خود ایجاد کنند.
 
با بازیگران پیشرو در صنعت در بخش اتوماسیون، مانند میتسوبیشی الکتریک، که از CC-Link IE TSN برای ارائه محصولات نوآورانه استفاده می کند، این فناوری همچنان به شتاب خود ادامه می دهد. با معرفی بیشتر و بیشتر دستگاه های پیشرو، کاربران نهایی و OEM ها علاقه روزافزونی از خود نشان می دهند. بنابراین، فروشندگان دستگاه‌هایی که اکنون TSN را به راه‌حل‌های خود اضافه می‌کنند، می‌توانند به سرعت تجارت خود را توسعه دهند و رقابت خود را با یک اترنت صنعتی باز قابل اعتماد و آینده‌گرا که در سطح جهانی پذیرفته شده است، افزایش دهند.
 
عنوان: CC-Link IE TSN علاوه بر الزامی بودن برای پیاده‌سازی TSN، یک پلتفرم ایده‌آل نیز ارائه می‌دهد، زیرا دارای یک اکوسیستم توسعه گسترده است تا به متخصصان اتوماسیون کمک کند تا راه‌حل‌های پیشرفته سازگار با TSN را در راستای فرآیندهای مهندسی تثبیت‌شده خود ایجاد کنند.
 
درباره انجمن شرکای CC-Link (CLPA)
CLPA یک سازمان بین المللی است که در سال 2000 تأسیس شد. بیش از 20 سال است که CLPA به توسعه فنی و ارتقای خانواده شبکه های اتوماسیون باز CC-Link اختصاص یافته است. فناوری کلیدی CLPA CC-Link IE TSN است، اولین اترنت صنعتی باز جهان که پهنای باند گیگابیتی را با شبکه حساس به زمان (TSN) ترکیب می کند و آن را به راه حل پیشرو برای برنامه های کاربردی صنعت 4.0 تبدیل می کند. در حال حاضر CLPA دارای 4000 عضو است

اولین آشکارساز فیبر زنده با اندازه و قیمت برای هر شخصی.

 Fluke Networks FiberLert را معرفی کرد، اولین آشکارساز فیبر زنده با اندازه و قیمت برای هر شخصی.

 
 
FiberLert Live Fiber Detector، یک تستر جیبی.
Fluke Networks آشکارساز فیبر زنده FiberLert™ را معرفی کرده است، یک تستر جیبی که طول موج های مادون قرمز نزدیک (850 تا 1625 نانومتر) را که در ارتباطات فیبر نوری استفاده می شود، تشخیص می دهد. هنگامی که تستر در مقابل یک پورت فیبر نوری فعال یا پچ کورد قرار می گیر سایت اتوماسیون صنعتی تستر یک نور پیوسته و صدای اختیاری از خود ساطع می کند. بر خلاف تسترهای پیچیده تر، FiberLert نیازی به تنظیم یا تفسیر قرائت اندازه گیری از طرف کاربر ندارد.
 
آدریان یانگ، مدیر محصول FiberLert گفت: «مهندسان و تکنسین های شبکه زیادی وجود دارند که نیاز به آزمایش و عیب یابی اتصالات فیبر به صورت گهگاهی دارند، اما فاقد ابزار و تخصص برای انجام این کار هستند. بنابراین آنها مجبورند علت یک مشکل ارتباطی را حدس بزنند و قطعاتی مانند فرستنده گیرنده و سیم‌های پچ را جایگزین کنند تا مشکل حل شود.
 
FiberLert حدس و گمان را با نشان دادن واضح اینکه کجا سیگنال وجود دارد و کجا نیست حذف می کند. این به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت علت مشکل، مانند فرستنده گیرنده یا وصله سیم ناکارآمد را شناسایی و برطرف کنند. FiberLert از پچ‌کوردها و پورت‌های تک حالته، چند حالته، UPC/APC پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بدون تماس با پورت یا پچ‌کورد آزمایش کند و خطر آلودگی یا آسیب را کاهش دهد.
 
 
FiberLert حدس و گمان را با نشانه واضح حذف می کند.
جایی که من کار می کنم، پیکربندی مجدد پچ پنل های فیبر یک کار معمولی است. استوارت کندریک، وبلاگ نویس صنعت و مهندس سیستم در یک سازمان تحقیقات زیست پزشکی سیاتل، گفت: متأسفانه، ما متخصصان فیبر اختصاصی نداریم. «FiberLert این فرآیند را تسریع می‌بخشد و به هر کسی در تیم پرمشغله ما اجازه می‌دهد تشخیص دهد که آیا بلیطی که می‌گوید مسیر دیگر استفاده نمی‌شود، درست است یا خیر. اگر سیم پچ را برداریم و FiberLert به ما بگوید غیرفعال است، با خیال راحت آن پیوند را تغییر می دهیم. اگر FiberLert بگوید فعال است، ما به سرعت سیم را دوباره وصل می کنیم و توجه می کنیم که اسناد ما نادرست است و نیاز به به روز رسانی دارد.
 
ویژگی LightBeat™ FiberLert چراغ LED را چشمک می زند که نشان دهنده وضعیت روشن و باتری خوب است. یک تایمر پس از پنج دقیقه عدم فعالیت، تستر را خاموش می کند تا عمر باتری را افزایش دهد. طراحی مستحکم شامل یک گیره جیبی مناسب است و دارای دو سال ضمانت است.
 
دسترسی
Fluke Networks FiberLert Live Fiber Detector برای خرید از فروشندگان در سراسر جهان یا مستقیماً از طریق fluke.com برای مشتریان ایالات متحده با قیمت 129.99 دلار در دسترس است.
 
Fluke Networks پیشرو در سراسر جهان در صدور گواهینامه، عیب یابی، و ابزار نصب برای متخصصانی است که زیرساخت های مهم کابل کشی شبکه را نصب و نگهداری می کنند. از نصب پیشرفته‌ترین مراکز داده تا بازیابی خدمات در کف کارخانه، ترکیبی از قابلیت اطمینان افسانه‌ای و عملکرد بی‌نظیر ما تضمین می‌کند که کارها به طور مؤثر انجام می‌شوند. محصولات شاخص این شرکت شامل LinkWare™ Live نوآورانه، راه حل پیشرو در صدور گواهینامه کابل متصل به ابر در جهان با بیش از پنجاه میلیون نتیجه آپلود شده تا به امروز است.

افزونگی OPC UA

راحتی ملی برای توسعه دهندگانی که می خواهند از این اطلاعات استفاده کنند.
 
در رابطه با نمودار قدرت، ما توانایی تغییر اندازه مرورگر برچسب، پنل پنل و منوی تنظیمات را در کامپوننت اضافه کردیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی مرز یک پنل کلیک کنید و آن را به اندازه دلخواه خود بکشید.
 
 
 
افزونگی OPC UA
OPC UA دوباره به آن بازگشته است و به روز رسانی دیگری را در Ignition 8.1.10 دریافت می کند. سرور OPC UA Ignition اکنون از افزونگی OPC UA برای مشتریان OPC UA شخص ثالث پشتیبانی می کند. ماژول OPC UA Ignition به عنوان سرور OPC UA عمل می کند و نصب پلت فرم Ignition به عنوان یک مشتری OPC UA به سرور OPC UA متصل می شود. علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌های OPC UA شخص ثالث را متصل کنید که به شما امکان می‌دهد به سرورهای دیگر OPC UA متصل شوید و محتوای آنها را مرور کنید.
 
قبل از به روز رسانی، در صورت خرابی سرور یا قطع شدن اتصال، زمانی که دروازه اصلی آفلاین شد، درگاه پشتیبان آن را در اختیار گرفت. سرور OPC UA دروازه پشتیبان دارای محتوا و گره‌های مشابه با سرور اصلی OPC UA است و می‌تواند دوباره متصل شود، اما مشتریان OPC UA شخص ثالث نمی‌دانستند به کجا دوباره متصل شوند. با این به‌روزرسانی، کلاینت‌های شخص ثالث OPC UA اکنون این قابلیت اتصال مجدد را دارند.
 
در تنظیمات سرور OPC UA، دو ویژگی اضافه کردیم: Master Application URI و Backup Application URI. هنگامی که خرابی رخ می دهد، مشتریان OPC UA شخص ثالث URI ها را دریافت می کنند و می دانند که وقتی Master آفلاین شود به کجا متصل شوند.
 
 
 
سایر به روز رسانی های موجود ...
همچنین می‌خواستم به برخی از افزودنی‌های قابل توجه موجود در Ignition 8.1.10 اشاره کنم. کامپوننت Equipment Scheduler برای Vision Module یک روش جزء جدید به نام getDateAt() دریافت می کند. روش مؤلفه جدید به کاربر این امکان را می دهد که تاریخ را بر اساس جایی که مکان نما ماوس کلیک کرده است جستجو کند. بنابراین وقتی کاربر روی بخشی از زمان‌بندی کلیک می‌کند، یک تاریخ برگردانده می‌شود که سپس می‌تواند در اسکریپت‌نویسی برای شروع منطق دیگر استفاده شود.
 
سایر به روز رسانی ها عبارتند از:
 
اتصالات پایگاه داده SQLite اکنون از مسیرهای نسبی با ${data} و ${local} پشتیبانی می‌کنند.
Docker Image دارای متغیرهای محیطی جدید و پشتیبانی از آرگومان های دروازه است.
استفاده جدید از سرصفحه‌های بازارسال پروکسی که به دروازه اجازه می‌دهد تا سرصفحه‌های اصلاح‌شده را بپذیرد.
چندین تابع عبارت جدید که می توانند برای تعامل با مقادیر واجد شرایط استفاده شوند (isBad، isUncertain، qualityOf، و غیره)
با مراجعه به یادداشت‌های انتشار و راهنمای کاربر، می‌توانید درباره این به‌روزرسانی‌ها و بهبودها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
 

مثل همیشه، ما شما را تشویق می‌کنیم که بازخورد خود را ارائه دهید و آنچه را که می‌خواهید در نسخه‌های آینده ببینید به ما بگویید. قطار انتشار در حال حرکت است و به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای بیشتری را در Ignition 8.1.11 به زودی به ایستگاهی نزدیک شما می‌آورد!خطوط لوله چشم انداز و به روز رسانی ها، افزونگی OPC UA و موارد دیگر

توسط آرنل ایگناسیو، اتوماسیون القایی
در 09 سپتامبر 2021
 
 
 
در حالی که شبنم صبحگاهی فرو می نشیند و خورشید در افق اوج می گیرد، صدای ضعیفی از دور به گوش می رسد. همانطور که صدا بلندتر می شود و از روی خط الراس بیرون می آید، قطار رها کننده غرش می کند و به همه سیلندرها شلیک می کند و ویژگی های جدید هیجان انگیزی را به همراه دارد. هنگامی که در ایستگاه هستید، Ignition 8.1.10 چندین ویژگی پرسپکتیو جدید، به‌روزرسانی OPC UA و Vision Module و سایر پیشرفت‌ها را ارائه می‌کند که قطعاً تجربه احتراق شما را بهبود می‌بخشد.
 
 
 
به روز رسانی های چشم انداز
ابتدا، اجازه دهید نگاهی به چندین ویژگی جدید برای ماژول پرسپکتیو بیندازیم.
 
 
 
ابزار لوله کشی
برخی می گویند ویژگی های عالی فقط یک رویا هستند، اما ما معتقدیم که این رویاها به حقیقت می پیوندند. جدا از شوخی، ما واقعا هیجان زده ایم که ابزارهای لوله کشی را برای Perspective در Ignition 8.1.10 معرفی کنیم.
 
با ورود طراح در پرسپکتیو، مجموعه جدیدی از دکمه های ابزار را مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد تا برای صفحه نمایش های صنعتی خود لوله بکشید. ابزارها برای استفاده با ظرف مختصات طراحی شده اند زیرا اشیاء می توانند روی هم قرار بگیرند و به شما امکان می دهند تصاویر و نمادها را در جلوی لوله ها قرار دهید.
 
 
 
لوله های پرسپکتیو
 
 
برای کشیدن لوله، دکمه Pipe Draw Tool را انتخاب کنید. برای ایجاد مبدا روی محل مورد نظر کلیک کنید. سپس می‌توانید قسمت جدیدی را کلیک کرده و بکشید که اتصال جدیدی ایجاد می‌کند که بخش‌های بعدی می‌توانند از آن منشعب شوند. لوله ها بر این اساس تنظیم می شوند تا نشان دهند که از قسمت دیگری از لوله عبور می کنند.
 
هر لوله ای که ترسیم می کنید ویژگی های سفارشی سازی خود را حفظ می کند. اگر دو لوله را به هم وصل کنید، لوله دوم استایل و ویژگی های لوله اول را به ارث می برد که در صورت تمایل می توانید به آن بازگردید. اگر می خواهید اتصالات نقطه میانی را اضافه کنید، می توانید این کار را با یک کلیک انجام دهید. سپس می توانید آن اتصال را برای تنظیم دو بخش لوله مجاور حرکت دهید. برای افزودن زاویه، می‌توانید Shift را نگه دارید تا هر زاویه‌ای را بدست آورید یا از کلید Alt برای ضربه زدن به یک زاویه از پیش تعیین‌شده استفاده کنید.
 
سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی به شما امکان می‌دهند سبک‌های Mimic، Simple و P&ID، عرض خط، تغییرات خط، رنگ و سایر ویژگی‌های قابل تنظیم را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بخش‌ها را حذف کنید، گروه‌ها را جابه‌جا کنید، و انتهای لوله را به اجزای دیگر متصل کنید.
 
 
 
سبک های لوله
 
 
اجزای نمودار
قطار انتشار در حال ترسیم قلمرو جدیدی با به‌روزرسانی‌های نمودار پای و نمودار XY در Perspective است. در Ignition 8.1.10، یک شی انتخاب اضافه کرده ایم که امکان تعامل بیشتر با نمودارهای شما را فراهم می کند. وقتی فعال است، می‌توانید روی عناصر نموداری که از طریق یک انیمیشن کوچک تأکید می‌کنند، کلیک کنید. مهمتر از همه، ویژگی داده در معرض دید قرار می گیرد، که به شما امکان می دهد منطق اضافی را اختصاص دهید. هنگامی که کاربر بر روی بخشی از نمودار کلیک می کند، نه تنها بر آن بخش تأکید می شود، یک اسکریپت نیز می تواند برای ارائه عملکرد اضافی فعال شود.
 
 
 
نکات ابزار مؤلفه
با Ignition 8.1.10، Perspective به شما این امکان را می دهد که نکات ابزار را به هر شیء اضافه و سفارشی کنید. بنابراین وقتی راهنمای ابزار را فعال می‌کنید، می‌توانید متن سفارشی را با استایل قابل تنظیم اضافه کنید.
 
علاوه بر این، می‌توانید ویژگی‌هایی مانند تأخیر را پیکربندی کنید، که تعیین می‌کند راهنمای ابزار پس از یک رویداد شناور ظاهر می‌شود، به همراه حفظ، که مدت زمانی را که یک راهنمای ابزار قابل مشاهده باقی می‌ماند، تعیین می‌کند و مکانی را که راهنمای ابزار ظاهر می‌شود و اینکه آیا راهنمای ابزار نشان داده می‌شود را تنظیم کنید. یک دم
 
ما همچنین برخی از توابع اسکریپت‌نویسی، requestToolTip و removeToolTip را اضافه کردیم که به شما امکان می‌دهد همه راهنمایی‌های ابزار روی اشیاء را همزمان فراخوانی کنید یا آنها را رد کنید. این به ویژه برای صفحه نمایش های لمسی مفید است. از آنجایی که صفحه‌های لمسی کنترل ماوس ندارند، کاربران نمی‌توانند ماوس را روی عناصر نشان دهند تا یک راهنمای ابزار را نشان دهند. با به‌روزرسانی، می‌توانید دکمه‌هایی ایجاد کنید که از توابع اسکریپت برای نمایش نکات ابزار استفاده می‌کنند، همه فقط با یک لمس.
 
 
 
نکات ابزار
 
 
اتفاقات کلیدی
پرسپکتیو در حال دریافت یک ویژگی مورد علاقه طرفداران است که در ماژول ویژن یافت می شود. ما یک رویداد برنامه نویسی جدید به نام رویدادهای کلیدی اضافه کردیم. اساساً وقتی کاربر چیزی را روی صفحه کلید تایپ می کند، یک اسکریپت فراخوانی می شود.
 
رویداد اسکریپت بسیار قابل تنظیم است. می‌توانید رویداد را پیکربندی کنید، مانند زمانی که یک کلید فشرده یا رها می‌شود، کلید خاصی را روی صفحه‌کلید تعریف کنید، یا از یک کد کلید استفاده کنید. شما همچنین می توانید کلیدهای اصلاح کننده مانند کلید shift یا کلید فرمان را اضافه کنید.
 
گزینه ای برای تطابق regex وجود دارد که در آن رویداد می تواند بر اساس یک سری فشار کلید فعال شود. یکی از موارد استفاده برای این اسکنر بارکد USB است. برخی از اسکنرهای بارکد به عنوان یک صفحه کلید یا صفحه کلید مجازی عمل می کنند. هنگامی که یک کد اسکن می شود، اسکنر داده ها را در یک سری از کلیدهای صفحه کلید که مطابقت regex برای راه اندازی رویداد اسکریپت جستجو می کند، خروجی می دهد.
 
 
 
اتفاقات کلیدی
 
 
سایر ویژگی های چشم انداز
سایر به روز رسانی های قابل توجه Perspective در Ignition 8.1.10 عبارتند از session.props.address ویژگی اضافه شده و کنترل اضافی با کامپوننت Power Chart.
 
ویژگی session.props.address به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا آدرس IP یک جلسه یا جلسات را همانطور که دروازه می بیند مشاهده کنند. به روز رسانی addi را اضافه می کند

علم، مهندسی و فناوری

 علم، مهندسی و فناوری

 
آنتوان لاووازیه در حال آزمایش احتراق تولید شده توسط نور خورشید تقویت شده است
تمایز بین علم، مهندسی و فناوری همیشه روشن نیست. علم دانش سیستماتیک جهان فیزیکی یا مادی است که از طریق مشاهده و آزمایش به دست می آید.[17] فن‌آوری‌ها معمولاً منحصراً محصول علم نیستند، زیرا باید الزاماتی مانند کاربرد، قابلیت استفاده و ایمنی را برآورده کنند.[18]
 
مهندسی فرآیند هدف‌محور طراحی و ساخت ابزارها و سیستم‌ها برای بهره‌برداری از پدیده‌های طبیعی برای ابزارهای عملی انسانی است، اغلب (اما نه همیشه) با استفاده از نتایج و تکنیک‌های علم. توسعه فناوری ممکن است از بسیاری از زمینه‌های دانش، از جمله دانش علمی، مهندسی، ریاضی، زبان‌شناختی و تاریخی استفاده کند تا به برخی نتایج عملی دست یابد.
 
فناوری اغلب پیامد علم و مهندسی است، اگرچه فناوری به عنوان یک فعالیت انسانی مقدم بر این دو زمینه است. برای مثال، علم ممکن است با استفاده از ابزارها و دانش موجود، دلتا جریان الکترون ها را در هادی های الکتریکی مطالعه کند. این دانش جدید ممکن است توسط مهندسان برای ایجاد ابزارها و ماشین‌های جدید مانند نیمه‌رساناها، رایانه‌ها و سایر اشکال فناوری پیشرفته استفاده شود. از این نظر، دانشمندان و مهندسان هر دو ممکن است فناور در نظر گرفته شوند. این سه حوزه اغلب به عنوان یکی از اهداف تحقیق و مرجع در نظر گرفته می شوند.[19]
 
روابط دقیق بین علم و فناوری، به ویژه، توسط دانشمندان، مورخان و سیاست گذاران در اواخر قرن بیستم مورد بحث قرار گرفته است، تا حدی به این دلیل که این بحث می تواند تأمین مالی علوم پایه و کاربردی را بیان کند. به عنوان مثال، بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، در ایالات متحده به طور گسترده در نظر گرفته شد که فناوری صرفاً "علم کاربردی" است و تامین مالی علوم پایه به معنای به دست آوردن نتایج فناوری در زمان مناسب است. بیان این فلسفه را می توان به صراحت در رساله وانوار بوش در مورد سیاست علم پس از جنگ، علم – مرز بی پایان یافت: «محصولات جدید، صنایع جدید و مشاغل بیشتر مستلزم افزودن مداوم به دانش قوانین طبیعت هستند... دانش را می توان تنها از طریق تحقیقات علمی پایه به دست آورد.»[20] با این حال، در اواخر دهه 1960، این دیدگاه مورد حمله مستقیم قرار گرفت و منجر به ابتکاراتی برای تأمین مالی علم برای وظایف خاص شد (ابتکاراتی که جامعه علمی در برابر آن مقاومت می کرد). این موضوع همچنان بحث برانگیز است، اگرچه اکثر تحلیلگران در برابر این مدل که فناوری نتیجه تحقیقات علمی است، مقاومت می کنند.[21][22]

اصول PLC: مقدمه ای بر کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

 اصول PLC: مقدمه ای بر کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

13 نوامبر 2019 توسط ریک فیلیپس
مقدمه ای بر کنترل های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)
یک سوال متداول از افرادی که در دنیای مهندسی کنترل جدید هستند این است که "تفاوت بین PLC و SCADA چیست؟"
 
تفاوت آنها در این است که PLC مبتنی بر سخت افزار و SCADA مبتنی بر نرم افزار است. در حالی که هر دو تحت دسته «سیستم‌های کنترل» قرار می‌گیرند، SCADA با کمک چندین مؤلفه قابلیت بیشتری نسبت به PLC ارائه می‌کند.
 
در حالت بهینه، می‌خواهید از قابلیت‌های هر دو نوع سیستم کنترل برای برآورده کردن انتظارات طراحی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن (در دراز مدت) استفاده کنید.
 
اسکادا چیست؟
اسکادا مخفف عبارت Supervisory Control And Data Acquisition است. این یک فناوری است که کاربر را قادر می‌سازد تا اطلاعات تاریخی را از چندین تأسیسات (حتی موارد دور) جمع‌آوری کند و حتی بر عملیات کنترل نظارت کند.
 
البته، اطلاعات تاریخی به دست آمده از کل سیستم جمع‌آوری داده (معمولاً از حسگرها و نتایج) توسط کاربر به منظور انجام یک تصمیم کنترلی بر اساس صلاحدید وی تجسم می‌شود.
 
معمولاً این داده ها به منظور بهینه سازی فرآیندها و/یا سیستم ها به صورت آماری تجزیه و تحلیل می شوند. یک مثال می تواند بهینه سازی سود برای یک خط تولید باشد.
 
اخیراً سیستم‌های اسکادا از مفهوم یادگیری ماشینی یا حتی یادگیری عمیق برای پردازش داده‌ها و انجام خودکار تصمیمات کنترلی برای سیستم استفاده کرده‌اند.
 
سیستم یادگیری می تواند به عنوان یک "مغز" عمل کند که می تواند در مورد نتایج مطلوب یا نامطلوب برای یک سیستم بر اساس شرایط بسیار خاص ورودی ها و سایر پارامترها آموزش داده شود. این مانند "خام ترین (بنابراین، پایین تر) نسخه" هوش مصنوعی است.
 
اجزای سیستم های اسکادا
یک سیستم SCADA بسیار بیشتر از سیستم های PLC یک سیستم در مقیاس بزرگ است. در مرکز یک سیستم SCADA اپراتور قرار دارد، در حالی که، در سیستم های کنترل PLC، مرکز خود PLC است.
 
واحد کنترل مرکزی
اپراتور به یک واحد تجسم دسترسی دارد که معمولاً VDU یا واحد نمایش ویدیو نامیده می شود تا داده های بلادرنگ را در مورد شرایط موجود در امکانات نظارت شده کل سیستم کنترل SCADA نشان دهد. اینها از طریق یک کامپیوتر سرور ("جلوگیری" همه داده ها) به اپراتور ارائه می شود.
 
سیستم‌های PLC، در کل، به‌طور مستقل حتی بدون کمک رایانه‌ها عمل می‌کنند، زیرا کنترل‌کننده خود یک رایانه است. این تفاوت زیادی بین یک سیستم کنترل PLC و یک سیستم کنترل SCADA ایجاد می کند زیرا سیستم های SCADA نمی توانند فقط با استفاده از جزء مرکزی به تنهایی کار کنند (البته، بیانیه فرض می کند که دستگاه های ورودی و خروجی وجود دارد). بیشتر در مورد آن بعدا.
 
واحد ترمینال از راه دور
کامپیوتر سرور به واحدهای کنترل دور مختلف به نام RTU یا Remote Terminal Unit متصل است. معمولاً رایانه سرور از طریق یک رسانه انتقال به این RTUها متصل می شود.
 
این RTU ها آنهایی هستند که به امکانات فیزیکی یک فرآیند در داخل یک سیستم SCADA متصل می شوند. RTU داده ها را قبل از ارسال به سرور از طریق رسانه انتقال از قبل پردازش می کند.
 
برگردیم به نکته قبلی، PLC برای تبدیل شدن دستگاه های ورودی و خروجی به سیستم، به رابط دیگری نیاز ندارد. سیستم های اسکادا برای انجام این کار به واحدهای پایانه راه دور نیاز دارند.
 
سپس، تفاوت بین PLC و RTU چیست؟
نکته خوبیه مطمئناً هر دو همپوشانی دارند، اما از نظر نحوه کنترل آنها و همچنین کارهایی که برای انجام آنها طراحی شده اند، بسیار متفاوت تر از آنچه فکر می کنید می شوند.
 
RTU ها معمولا برای ارتباطات از راه دور بین سرور و خود طراحی می شوند. این معمولاً یک پیش پردازشگر داده‌هایی است که از دستگاه‌های متصل دریافت می‌کند، و همچنین دستگاهی برای انتقال پیام‌های دستوری که از سرور می‌آیند.
 
از سوی دیگر، PLCها به گونه ای طراحی شده اند که بر اساس برنامه نویسی PLC، دستگاه ها را در محیط اطراف خود کنترل کنند. PLC به هیچ شرط دیگری غیر از سیگنال هایی که از دستگاه های ورودی متصل می آید متکی نیست. با این حال، PLC به ضبط یا انتقال داده‌های مربوط به فرآیندهای مربوطه توجهی ندارد.
 
از این رو، RTU ها بیشتر به سمت یک نوع کنترل دستی تمایل دارند. علیرغم اتکا به دستورات، RTUها دارای مزیت کنترل از راه دور و همچنین هوشمندانه از طریق تصمیم گیری های دقیق مبتنی بر داده ها هستند.
 
در طرف دیگر طیف، PLC ها بیشتر به سمت یک نوع کنترل خودکار تمایل دارند. آنها فقط به شرایط لحظه ای دستگاه های ورودی متصل هستند، اما توانایی بیشتری در کنترل دستگاه های خروجی بدون نظارت زیاد دارند.
 
رسانه انتقال
در این زمینه، رسانه انتقال به یک رسانه ارتباطی اختصاصی بین دو واحد پایانه - واحد پایانه اصلی (سرور) و RTU اشاره دارد.
 
کابل‌های فیبر نوری معمولاً برای سیستم‌های اسکادا استفاده می‌شوند، در حالی که برخی از خطوط مشترک دیجیتال معمولی (DSL) برای اتصال RTU به کامپیوتر سرور اصلی استفاده می‌کنند. از فناوری رادیویی نیز استفاده می شود. از این رو، تقریباً هر فناوری ارتباطیnology موجود می تواند از نظر فنی برای سیستم های SCADA استفاده شود.
 
مودم ها
شایان ذکر است که اطلاعات دیجیتال را نمی توان مستقیماً از یک رایانه به رایانه دیگر بدون تغییر سیگنال ها به گونه ای ارسال کرد که بتواند از طریق هوا / کابل ها با کمترین خطا و بالاترین وفاداری منتشر شود.
 
اینجا جایی است که از مودم ها استفاده می شود. مودم مخفف "Modulator-Demodulator" است. مدولاتورها یک سیگنال را به شکلی مناسب برای رسانه تبدیل می‌کنند، و دمودولاتورها همان سیگنال را به سیگنال اصلی تبدیل می‌کنند.
 
با استفاده از این وسایل ارتباطی، سیستم های اسکادا به راحتی به عنوان یک شبکه محلی متصل می شوند. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید فرآیندهای یک سیستم SCADA را بدون حضور فیزیکی در مرکز واقعی کنترل کنید. شما فقط باید دستورات کنترلی را با استفاده از رایانه سرور ارسال کنید و کارتان تمام است.
 
سیستم های PLC SCADA
حتی اگر می‌خواستیم این دو سیستم را در این پست از هم متمایز کنیم، ممکن است برخی افراد بپرسند که آیا سیستم‌های PLC و SCADA می‌توانند با هم کار کنند.
 
سیستم های PLC می توانند تحت یک سیستم SCADA کار کنند. با رابط های ارتباطی مناسب، معمولاً اترنت، قطعاً می توانید یک سیستم کنترل PLC را تحت یک سیستم SCADA کار کنید.
 
SCADA در کجا استفاده می شود؟
این دو سیستم، فقط از نظر کنترل چندین دستگاه و فرآیند، می‌توانند حتی از نظر قابلیت‌ها کاملاً با یکدیگر رقابت کنند: SCADA می‌تواند از راه دور بسیار خوب عمل کند و PLC می‌تواند در سطح محلی بسیار خوب عمل کند.
 
با این حال، وقتی صحبت از سیستم های ایمنی و سیستم های اندازه گیری محصول می شود، راحتی SCADA ممکن است قابل اعتماد نباشد.
 
با این حال، SCADA دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی است – ناگفته نماند که آنها همچنین حوزه های کاربردی بزرگی هستند. اینجا اند:
 
نیروگاه های برق آبی
این نیروگاه ها دارای تعداد زیادی ژنراتور کوچک برق آبی هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. بر اساس نیاز برق، آنها روشن یا خاموش می شوند.
 
بدیهی است که انجام این سوئیچینگ با استفاده از کار دستی بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین در عوض از سیستم های SCADA استفاده می شود. به این ترتیب، تجسم اینکه کدام گروه از ژنراتورها روشن و کدام یک خاموش هستند آسان تر خواهد بود.
 
علاوه بر این، کل توان تولیدی ممکن است در زمان واقعی و همچنین کل توان مصرفی یا تقاضا شده توسط مشتریان نظارت شود. این به اپراتور اجازه می دهد تا تصمیمات کنترلی را ارائه دهد که در عین حال مقرون به صرفه و به موقع، خواسته های مشتریان را برآورده کند.
 
خطوط لوله برای سیالات یا گازها
خطوط لوله را می توان با باز کردن یا بستن شیرها از پمپ های مختلف متصل به آنها کنترل کرد. از آنجایی که خطوط لوله مسافت زیادی را در بر می گیرند، کاربرد کاملی از نوع سیستم کنترل از راه دور هستند.
 
نکته اینجاست که نشت ها برای محیط زیست خطرناک هستند (معمولا) از این رو سیستم کنترل باید بتواند فوراً به پرسنل مجاز در مورد مشکل اطلاع دهد. سیستم‌های SCADA به خطوط لوله اجازه می‌دهند تا برای مشکل اسکن شوند و همچنین شیرهای بسیار دور را در یک لحظه کنترل کنند. به این ترتیب، نشتی به راحتی کاهش می یابد.
 
انتقال نیرو
در خطوط انتقالی که برق را به کشور منتقل می کنند، بدیهی است که کل سیستم هزاران و هزاران مایل را طی خواهد کرد.
 
خوشبختانه، قدرت به سادگی با باز کردن و بستن سوئیچ ها کنترل می شود که به خط تولید اجازه می دهد تا خواسته های مصرف کنندگان را برآورده کند. مشابه مثال ژنراتور هیدروالکتریک، انتقال نیرو نیز از SCADA با امکان کنترل از راه دور کلیدها در فواصل بزرگ بهره می برد.
 
مخابرات
مخابرات جایی است که داده های زیادی در آن وجود دارد. از این رو، سیستم های SCADA امکان ثبت و نظارت بر داده ها (زمان واقعی) را از طریق یک کامپیوتر مرکزی فراهم می کنند.
 
علاوه بر این، کنترل دستگاه‌های رادیویی مختلف که امکان انتشار سیگنال‌های قابل درک را از طریق مدولاسیون می‌دهند، از طریق کنترل از راه دور در یک سیستم SCADA نیز امکان‌پذیر است.
 
با استفاده از SCADA، حتی یک شبکه گسترده که می تواند کل یک ایالت یا کشور را در بر بگیرد، به راحتی قابل نظارت و کنترل است.
 
سیستم های آب
سیستم های آبیاری نیز بخش بزرگی از یک کشور را پوشش می دهند. با این حال، کنترل دستی هر ایستگاه در هر زمان غیرممکن است.
 
مشابه کاربرد ژنراتور، سیستم‌های آب به جای سوئیچ‌ها، از شیرهایی تشکیل شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهند تا میزان آب تحویلی را بر اساس خواسته‌های مشتری افزایش دهند.
 
با استفاده از سیستم‌های اسکادا، می‌توانید هم خواسته‌های مصرف‌کننده و هم میزان تولید خود را نظارت کنید و مطمئناً می‌توانید دستوری صادر کنید که در نیمه راه پاسخگوی آنها باشد.
 
وقتی از SCADA استفاده نمی شود
همانطور که قبلاً گفته شد، با وجود اینکه SCADA یک نوع قوی از سیستم کنترل و نظارت از راه دور است، باید در نظر گرفت که شرایط ایده آل وجود ندارد. از این رو، از آنجایی که SCADA یک نوع سیستم از راه دور است، نباید برای کاربردهای حیاتی به آن اعتماد کرد.
 
به عنوان مثال، اگر جریانی از داده ها به سرور نرسد، ممکن است به نظر یک تفاوت کوچک باشد. اما شاید این ممکن است یکی از مواردی باشد که به طور بالقوه باعث از دست دادن میلیون ها دلار یک شرکت شود. در اینجا یک برنامه کاربردی است که در آن نباید از SCADA استفاده کنید.
 
سیستم های ابزار ایمنی
در سیستم های ابزار دقیق ایمنی، این تصور رایج است که سیستم ابزار دقیقباید طوری طراحی شود که از 3 ویژگی اصلی پیروی کند که عبارتند از:
 
قادر به لغو کنترل عادی
SCADA که خود یک سیستم کنترل است، همچنان به شما امکان می دهد کنترل عادی کل سیستم را نادیده بگیرید زیرا دستورات از نظارت اپراتور پیروی می کنند.
 
دارای اجزای مستقل
حالا، اینجاست که مشکل مطرح می شود. SCADA دارای بسیاری از اجزای مشترک بین سیستم کنترل معمولی و یک سیستم ابزار دقیق ایمنی است.
 
به همین دلیل، یکپارچگی سیستم ایمنی بر یکپارچگی اجزای سیستم کنترل معمولی تکیه خواهد کرد، زیرا آنها دقیقاً یکسان هستند.
 
در حال حاضر، تنها راه حل برای این، اضافه کردن اجزایی (یک RTU) است که استقلال بین اجزای سیستم ایمنی و کنترل عادی را فراهم می کند.
 
بالاترین سادگی
اما، افزودن مؤلفه ها این قانون را نقض می کند! یک سیستم ایمنی باید با ساده ترین شکل ممکن طراحی شود. حداقل تعداد قطعات یا مراحل معمولاً هدف هستند.
 
با این حال، در سیستم‌های راه دور مانند SCADA، این مورد قبلا نقض شده است، زیرا در حال حاضر تعدادی دستورالعمل و مؤلفه‌ها وجود دارد که فرآیند باید قبل از اجرای آن انجام شود.
 
چرا PLC برای سیستم های ابزار دقیق ایمنی بهتر است؟
با تمام آنچه گفته شد، SCADA ممکن است همچنان برای بهبود ایمنی یک سیستم استفاده شود، با این استثنا که ابزار دقیق ایمنی واقعی در سطح محلی با استفاده از یک سیستم متفاوت انجام می شود.
 
PLC برای این مورد مناسب‌تر است، زیرا نه تنها به عنوان یک کامپیوتر ناهموار که می‌تواند شرایط سخت را مدیریت کند، مناسب‌تر است، بلکه برای انجام کار به تعداد انگشت شماری از اجزا نیز متکی است.
 
مطالب مرتبط: چرا از PLC بر روی میکروکنترلرها استفاده می شود
 
علاوه بر این، ارتباط بین PLC و دستگاه ها مستقیم است و نیازی به نظارت ندارد.
 
خلاصه آن: تفاوت بین PLC و SCADA
برای جمع بندی این پست، تفاوت بین PLC و SCADA به شرح زیر است. اسکادا سیستمی است که بر کامپیوترها، نرم افزارها و رسانه های ارتباطی برای نظارت و کنترل از راه دور دستگاه ها در یک سیستم کنترل، معمولاً در مقیاس بزرگ، متکی است. سیستم های اسکادا معمولاً سیستم های کنترلی مبتنی بر داده و تصمیم گیری هستند. سیستم‌های کنترل PLC به سخت‌افزار و اتصالات فوری برای مدیریت مؤثر دستگاه‌های خروجی در یک لحظه زمانی که دستگاه ورودی تغییر حالت می‌دهد، متکی هستند. از سوی دیگر، سیستم‌های PLC توسط تغییرات آنی هدایت می‌شوند.
به 100٪ پوشش تست محصول برسید!
 
SPECIM SOLUTION – FX10
 
بازرسی واقعی رنگ سنجی و رادیومتری کل سطح در چند ثانیه
نتایج دقیق طول موج غالب و پیک بر اساس طیف واقعی
اندازه گیری همزمان مرئی و مادون قرمز (400-1000 نانومتر).
مزایای فوری
 
کیفیت و توان تولید مشتریان نهایی خود را افزایش دهید
کاهش ضایعات، کار مجدد و شکایات مشتریان - بازرسی 100٪ آنلاین
اطلاعات باکیفیت بیشتری از محصولات را به یکباره مهار کنید
چرا SPECIM FX10 عملکردی بهتر از طیف سنج های نقطه ای و دوربین های RGB دارد؟
 
FX10 به عنوان یک طیف سنج تصویربرداری با سرعت بالا عمل می کند.
 
اکثر پنل های نمایشگر و منابع نوری فعلی بر اساس نور پس زمینه LED هستند. آنها طیف های ناسازگاری تولید می کنند و بنابراین اندازه گیری دقیق رنگ آنها تنها با اندازه گیری طیف واقعی امکان پذیر است. به طور سنتی این کار توسط اسپکتروفتومترهای نقطه‌ای انجام می‌شود، که در تولید، بازرسی را به چند نقطه مجزا در سطح نمایشگر محدود می‌کنند، زیرا زمان بازرسی محدود است.
 
چالش با فوتومترهای تصویربرداری فعلی این است که آنها بر اساس دوربین های سه رنگ RGB هستند. آنها از محدوده رنگ و دقت اندازه گیری محدود رنج می برند، زیرا پاسخ های فیلتر RGB باند وسیع با مختصات رنگ استاندارد XYZ مطابقت ندارد.
 
یک راه حل تصویربرداری پیشرفته برای بازرسی سریع و دقیق کل سطح مورد نیاز است.
 
SPECIM FX10 اولین دوربین موجود در بازار است که می تواند تصویر درخشندگی طیفی کل صفحه نمایش را به اندازه کافی سریع برای بازرسی کیفیت در خطوط تولید و مونتاژ اندازه گیری کند. داده‌های طیفی دقیق‌ترین مقادیر رنگ‌سنجی و درخشندگی را برای کل سطح DUT برای منابع باریک و باند پهن ارائه می‌دهند که وسعت رنگ نمایشگر، سطح درخشندگی و یکنواختی را مشخص می‌کنند.
 
بررسی یکنواختی درخشندگی صفحه نمایش تلفن. زمان اندازه گیری < 5 ثانیه
 
SPECIM FX10 اندازه گیری همزمان در منطقه بصری و مادون قرمز نزدیک (400-1000 نانومتر) را امکان پذیر می کند و آزمایش سیستم هایی مانند راه حل های واقعیت مجازی را که از LED در ناحیه 800-900 نانومتر استفاده می کنند، تسهیل می کند.
 
SPECIM FX10 که به عنوان یک طیف‌سنج تصویربرداری آنلاین کار می‌کند، امکان بازرسی 100% در زمان تولید را فراهم می‌کند و کار مجدد و شکایات را در مراحل بعدی به حداقل می‌رساند. از آنجایی که FX10 داده‌های طیفی واقعی را از کل جریان محصول جمع‌آوری می‌کند، تجزیه و تحلیل آمار کیفیت تولید را امکان‌پذیر می‌کند و در صورت بروز مشکلات، به یافتن علل ریشه‌ای کمک می‌کند.
 
مقاله کامل را بخوانید و Specim FX10 را کشف کنید.

تابلوهای کنترل الکتریکی

ما سوالات زیادی در مورد اصول اولیه تابلوهای کنترل الکتریکی داریم، از جمله اینکه معمولاً از چه دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌کنیم، دستگاه‌ها چگونه سیم‌کشی می‌شوند، چگونه می‌توان کنترل پنل و کابینت را در محدوده دمایی معمولی نگه داشت و غیره.
 
برای پاسخ به برخی از این سؤالات، تصمیم گرفتیم به یکی از کارگاه های شریک خود برویم و یک ویدیوی کاربردی از بررسی یک تابلوی کنترل برق واقعی تهیه کنیم تا ببینید اجزای اصلی یک کنترل پنل چیست، چگونه سیم کشی می شوند، عملکرد آنها چیست. یک ترموستات و غیره
 
پنل کنترلی که قصد بررسی آن را داریم برای سیستمی استفاده می شود که فاضلاب را به آب تمیز تبدیل می کند.
 
نمونه ای از فاضلاب می تواند آبی باشد که از حمام یا توالت خارج می شود. این کنترل پنل سیستمی را کنترل می کند که این فاضلاب را تمیز کرده و به آب آشامیدنی تبدیل می کند. خیلی باحاله، نه؟
 
 
اندازه کنترل پنل
 
پنل کنترلی که در اینجا به بررسی آن می پردازیم یک کنترل پنل 2 در است.
 
 
همانطور که ممکن است از مقاله قبلی RealPars در مورد اصول یک کنترل پنل به یاد داشته باشید، اشاره کردیم که کنترل پنل ها را بر اساس تعداد درهایی که دارند نام گذاری می کنیم.
 
بنابراین بسته به اندازه پنل شما، محفظه‌های پنل کنترل یک در، دو در یا سه در دارید. هرچه تجهیزات و وسایل بیشتری داشته باشید، به کابینت کنترل بزرگتری نیاز خواهید داشت.
 
درب پنل را روشن می کند
 
در قسمت جلویی پنل چند سوئیچ داریم که به ورودی و خروجی PLC متصل می شوند.
 
 
بی صدا Buzzer
 
اولین کلیدی که روی درب پنل داریم Mute Buzzer است.
 
این دکمه ای است که شما از آن استفاده می کنید و زمانی که یک زنگ فعال در سیستم وجود دارد فشار می دهید.
 
هنگامی که یک زنگ فعال در سیستم وجود دارد، تکنسین، مهندس یا هر کسی که در کف کارخانه مسئول است، این دکمه را فشار می دهد تا زنگ هشدار را تأیید کند و زنگ را بی صدا کند.
 
به همین دلیل است که ما اغلب به این دکمه تأیید نیز می گوییم.
 
 
اما ممکن است بپرسید چرا این کار را انجام می دهیم؟ چرا باید این دکمه را فشار دهیم و با تأیید زنگ هشدار، زنگ را خاموش کنیم؟
 
خوب، ابتدا برای بیان موارد واضح، با فشار دادن این دکمه زمانی که یک زنگ فعال وجود دارد، فقط می توانید صدای زنگ را بی صدا کنید.
 
بی‌صدا کردن زنگ به این معنی است که آلارم هنوز وجود دارد و همچنان در HMI قابل مشاهده است، اما صدای زنگ دیگر متوقف شده است.
 
اما چرا باید زنگ را بی صدا کنیم و بی صدا کنیم؟
 
خب، پاسخ ساده است، زیرا نمی‌خواهید صدای آزاردهنده و بلند زنگ در گوش‌هایتان بیاید، در حالی که برای حل مشکل کار می‌کنید.
 
بنابراین هنگامی که یک زنگ هشدار فعال در سیستم وجود دارد، و آن صدای بلند دیوانه‌وار را ایجاد می‌کند، مهندس یا تکنسین می‌توانند این دکمه را فشار دهند تا صدای زنگ را بی‌صدا کند، و در انجام این کار، تصدیق کنند که از زنگ هشدار نیز آگاه هستند.
 
بنابراین، دفعه بعد که زنگ هشداری را روی HMI مشاهده کردید، اما صدایی شنیده نشد، احتمالاً به این معنی است که کسی قبلاً زنگ هشدار را تأیید کرده است.
 
 
تنظیم مجدد ESD و دکمه فشار اضطراری
 
بعد، ما ESD Reset را داریم که به زودی وارد آن خواهیم شد.
 
 
در زیر این سوئیچ، دکمه بزرگ قرمز خاموش شدن اضطراری یا دکمه فشاری داریم
E-Stop همانطور که اغلب نامیده می شود.
 
همانطور که از نام آن مشخص است، شما از این سوئیچ برای خاموش کردن کل سیستم در مواقع اضطراری استفاده می کنید و با این کار می توانید از وارد شدن آسیب به سیستم یا افراد اطراف آن جلوگیری کنید.
 
همانطور که می بینید، اطراف آن محافظی دارد که به آن کفن می گویند. این کار از استفاده ناخواسته دکمه جلوگیری می کند.
 
 
دستگاه های توقف اضطراری همیشه به محل کار افراد نزدیک هستند تا مفید باشند، اما ما این پوشش را در اطراف آن داریم تا از هرگونه استفاده ناخواسته جلوگیری کنیم. چرا؟ زیرا اگر کسی این دکمه را ناخواسته فشار دهد کل سیستم به طور کامل خاموش می شود.
 
اکنون، هنگامی که کلید Emergency-Stop را فشار می دهید، یک نشانگر زنگ قرمز روی صفحه HMI ظاهر می شود.
 
پس از برطرف شدن شرایط اضطراری و می‌خواهید دوباره سیستم را اجرا کنید، می‌توانید دکمه ESD Reset یا Emergency Shut down Reset را فشار دهید تا هشدار و نشانگر روی HMI پاک شود.
 
 
یک کلید توقف اضطراری به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک کلید بسته معمولی کار کند. یعنی این کلید در حالت عادی بسته است و با فشار دادن آن سوئیچ باز می شود.
 
 
چرا سوئیچ اضطراری باید به طور معمول بسته شود؟
 
اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا ما این توقف اضطراری را به عنوان یک سوئیچ معمولی بسته داریم. خوب، بیایید بگوییم که شما این را به عنوان یک سوئیچ معمولی باز دارید.
 
یعنی سوئیچ در حالت عادی باز است و با فشار دادن آن بسته خواهد شد، درست است؟
 
حالا فرض کنید بی اطلاع شما سیمی که به قسمت پایین کنتاکت وصل شده است قطع شده است و شما از آن مطلع نیستید.
 
حال، وقتی یک وضعیت اضطراری وجود دارد چه اتفاقی می افتد؟ خوب، وقتی شرایط اضطراری وجود دارد، این کلید Emergency-Stop را فشار دهید، اما سوئیچ کار نمی کند.
 
چرا؟ چون سیم قطع شده و شما از آن مطلع نیستید.
 
شما هرگز نمی خواهید خود را در چنین موقعیتی قرار دهید. زیرا این بسیار دیر و همچنین بسیار خطرناک است.
 
 
پس راه حل اینجا چیست؟
 
خوب بیایید همان سناریو را تکرار کنیم، اما این بار این سوئیچ معمولی باز اضطراری را با یک سوئیچ معمولی بسته جایگزین کنید.
 
با این حالت عادیسوئیچ بسته در حالت عادی، یک سیگنال 24 ولتی به ورودی PLC متصل است که سیگنال سالم توقف اضطراری را به PLC یا سایر سیستم های ایمنی می دهد.
 
هنگامی که سوئیچ فشار داده می شود، سیگنال سالم از بین می رود و به این ترتیب PLC یا سیستم ایمنی می داند که کل سیستم را خاموش کند. درست؟
 
حال تصور کنید سوئیچ به حالت عادی برگشته است، اما این سیم به دلایلی قطع می شود. حالا چه اتفاقی می افتد؟
 
در این شرایط، سیگنال سالم از بین می‌رود و PLC این را زمانی می‌بیند که کسی سوئیچ را فشار می‌دهد، درست است؟ بنابراین کل سیستم را خاموش می کند.
 
بنابراین با این سوئیچ Emergency-Stop، اگر سیم متصل به کلید قطع شود، PLC کل سیستم را خاموش می کند.
 
آره! خاموش شدن ناخواسته آن چیزی نیست که هنگام قطع سیم می‌خواهید، اما این بسیار بهتر از این است که در شرایط اضطراری داشته باشید اما نتوانید سیستم را خاموش کنید.
 
به همین دلیل است که همیشه باید از یک سوئیچ معمولی بسته برای توقف اضطراری خود استفاده کنید.
 
 
حالت قفل سوئیچ اضطراری
 
Emergency-Stop که در اینجا داریم با فشار دادن به حالت قفل می رود.
 
 
حالا برای باز کردن قفل سوئیچ و برگرداندن آن به حالت عادی، می‌توانیم آن را بچرخانیم و سوئیچ دوباره به حالت عادی برمی‌گردد.
 
 
نحوه اتصال کلیدهای درب پنل به PLC
 
در پشت در، می بینید که سوئیچ تا انتها به ورودی PLC متصل است.
 
 
این یک PLC BECKHOFF است.
 
سیم های آبی که در تصویر زیر مشاهده می کنید سیگنال های ورودی و خروجی دیجیتال هستند. سیم های سفید سیگنال ورودی و خروجی آنالوگ هستند.
 
این سیم‌ها از حسگرها و محرک‌های موجود در میدان خارج می‌شوند و به PLC متصل می‌شوند.
 
 
البته ما فقط این کلیدها را روی درب پنل متصل به PLC داریم و با نصب این کنترل پنل در میدان، بقیه سنسورها و عملگرها به PLC متصل خواهند شد.
 
Emergency-Stop که روی در داریم به کارت ورودی دیجیتال PLC متصل است زیرا فقط سیگنال روشن و خاموش را به ورودی PLC ارسال می کند.
 
 
نمودار سیم کشی
 
اکنون شاید کنجکاو باشید که چگونه باید بدانید که Emergency-Stop را به کدام ورودی PLC وصل کنید.
 
خوب، این به سادگی بر اساس نمودار سیم کشی انجام می شود. در مقاله بعدی، به جزئیات نمودار سیم کشی خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که خواندن و اجرای سیم کشی صفحه کنترل چقدر ساده است.
 
 
نمای کلی اجزای اصلی کنترل پنل
 
اکنون اجازه دهید یک نمای کلی از تمام اجزای مهمی که برای این پنل داریم و همچنین نحوه اتصال آنها را ببینم.
 
CPU
 
همانطور که قبلاً اشاره کردم، این یک PLC BECKHOFF است.
 
اولین ماژولی که برای این PLC داریم یک CPU است.
 
CPU به عنوان مغز PLC کار می کند.
 
این CPU دارای چند نشانگر LED، چند پورت اترنت و همچنین یک دسته DIP سوئیچ است.
 
 
کارت های ورودی و خروجی
 
بعد، کارت های ورودی و خروجی را داریم.
 
از بین این کارت‌ها، کارت‌هایی که سیم آبی دارند ورودی دیجیتال و کارت‌های خروجی و آنهایی که سیم‌های سفید دارند، کارت‌های ورودی و خروجی آنالوگ هستند.
 
بنابراین می بینید که ما از کارت های جداگانه برای سیگنال های دیجیتال و آنالوگ استفاده می کنیم.
 
این PLC که در اینجا داریم واحدی است که شامل یک CPU و چند کارت ورودی و خروجی است که با هم سخت افزار PLC را تشکیل می دهند.
 
 
سیم کشی PLC
 
حالا بیایید نگاهی به سیم هایی که به PLC متصل هستند بیاندازیم.
 
این سیم ها تا انتها از ترانکینگ می آیند و سپس به پایانه های داخل پنل متصل می شوند.
 
 
بنابراین یک سر سیم ها به کارت های PLC و سر دیگر به پایانه ها متصل می شود.
 
حالا بعداً وقتی این کنترل پنل را در زمین یا کارخانه نصب می کنیم، سنسورها به انتهای دیگر ترمینال ها متصل می شوند. چگونه؟
 
صفحه غده
 
خیلی ساده است! ابتدا چند سوراخ در پایین این پنل ایجاد می کنیم، مانند سوراخ هایی که در تصویر زیر داریم.
 
این صفحه گلند نامیده می شود و به کابل ها اجازه می دهد تا به پانل بیایند.
 
سپس آنها را داخل ترانکینگ می گذاریم و به انتهای دیگر ترمینال ها وصل می کنیم.
 
 
لطفاً توجه داشته باشید که ما در اینجا به جای سیم از عبارت کابل استفاده می کنیم. تفاوت در چیست؟
 
سیم یک هادی است، اما کابل مجموعه ای از سیم ها است که در یک ژاکت پوشیده شده اند.
 
پس سیم و کابل با هم فرق دارند. سیم یک هادی منفرد است اما کابل گروهی از سیم است. بسیار ساده!
 
 
در خارج از کنترل پنل، از کابل استفاده می کنید، اما در داخل پنل، ژاکت را بردارید و از سیم ها استفاده کنید. چرا؟ زیرا در داخل پنل، باید تک تک سیم ها را برچسب بزنید.
 
چرا برچسب زدن؟ شما باید هر سیم را برچسب گذاری کنید تا بتوانید آن را به طور منحصر به فرد شناسایی کنید، که در صورت وجود مشکل به عیب یابی کمک می کند.
 
سیم در هر دو انتها برچسب گذاری شده است، بنابراین شما دقیقا می دانید که هر انتها به کجا ختم می شود.
 
 
سوئیچ اترنت
 
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، PLC از طریق یک کابل به یک سوئیچ اترنت متصل می شود.
 
 
از طرف دیگر، سوئیچ اترنت به دستگاه دیگری متصل می شود که ما آن را واحد رابط ارتباطی یا CIU می نامیم.
 
این واحدهای رابط به پمپ‌هایی که در میدان نصب شده‌اند متصل می‌شوند و به این ترتیب PLC می‌تواند پمپ‌ها را کنترل کند.
 
 
بنابراین PLC به E متصل می شودابتدا کلید ترنت، سپس سوئیچ به واحدهای واسط و سپس سر دیگر واحدها به پمپ ها متصل می شود.
 
برخی از دستگاه های میدانی مستقیماً از طریق سیم به PLC متصل می شوند و برخی دیگر از طریق کابل های اترنت متصل می شوند.
 
منابع تغذیه
 
ما همچنین یک دو منبع تغذیه در کنترل پنل داریم. بزرگتر در پنل ما دارای ولتاژ خروجی 24 ولت DC و جریان خروجی 20 آمپر (یا گاهی اوقات به آمپر یا آمپر کوتاه می شود).
 
مدل کوچک دارای ولتاژ خروجی 12 ولت DC و جریان خروجی 10 آمپر است.
 
هر دوی این منابع تغذیه 220 ولت AC را به عنوان ورودی دریافت می کنند.
 
بزرگتر 24 ولت DC در خروجی و کوچکتر 12 ولت DC در خروجی به شما می دهد.
 
حال ممکن است بپرسید چرا در این کنترل پنل دو منبع تغذیه با ولتاژ خروجی متفاوت داریم.
 
خوب، این فقط به این دلیل است که ما در کنترل پنل دستگاه هایی داریم که با 24 ولت DC کار می کنند و برخی دستگاه های دیگر که با 12 ولت DC کار می کنند.
 
 
یکی از آنها را برای تغذیه دستگاه هایی که با ولتاژ 24 ولت DC کار می کنند و دیگری را برای تغذیه دستگاه هایی که با ولتاژ 12 ولت DC کار می کنند استفاده می کنیم.
 
تعجب می کنید که چرا منبع تغذیه 24 ولت آمپراژ خروجی بیشتری نسبت به منبع تغذیه 12 ولت دارد؟
 
این به این دلیل است که تعداد دستگاه‌ها یا خود دستگاه‌هایی که از منبع تغذیه 24 ولت تغذیه می‌شوند، نسبت به دستگاه‌هایی که با منبع تغذیه 12 ولت تغذیه می‌شوند، به جریان ورودی بیشتری برای کار کردن نیاز دارند.
 
 
چگونه منابع تغذیه PLC را اندازه کنیم؟
 
 ما معمولاً منابع تغذیه را بر اساس میزان جریان خروجی مورد نیاز خود اندازه می‌گیریم.
 
به عنوان مثال، ما منابع تغذیه با جریان خروجی 1 آمپر، 3 آمپر، 5 آمپر، 10 آمپر و 20 آمپر داریم.
 
هرچه دستگاه های بیشتری داشته باشیم، به جریان بیشتری نیاز داریم و منبع تغذیه بزرگتر می شود. آسان است، درست است؟
 
 
خلاصه
 
بنابراین برای جمع‌بندی همه چیز، آنچه از این مقاله آموخته‌اید در اینجا آمده است:
 
– کنترل پنل ها را بر اساس تعداد درهایی که دارند نام گذاری می کنیم. به عنوان مثال، محفظه های پانل کنترل یک در، دو در یا سه در بسته به اندازه پنل شما. هرچه تجهیزات و وسایل بیشتری داشته باشید، به کابینت کنترل بزرگتری نیاز خواهید داشت.
 
– ما معمولا چند سوئیچ داریم که به ورودی و خروجی PLC متصل می شوند. به عنوان مثال، یکی از این سوئیچ ها می تواند Mute Buzzer باشد. این دکمه ای است که شما از آن استفاده می کنید و زمانی که یک زنگ فعال در سیستم وجود دارد فشار می دهید
 
- شما از دکمه بزرگ قرمز رنگ خاموش کردن اضطراری یا E-Stop استفاده می کنید، زیرا اغلب برای خاموش کردن کل سیستم در مواقع اضطراری نامیده می شود.
 
– PLC واحدی است که معمولاً شامل یک CPU و چند کارت ورودی و خروجی است.
 
- تفاوت بین سیم و کابل چیست؟ سیم یک هادی منفرد است اما کابل مجموعه ای از سیم ها است که در یک ژاکت پوشیده شده اند.
 
- باید هر سیم را برچسب گذاری کنید تا بتوانید به طور منحصر به فرد قابل شناسایی باشید، که در صورت وجود مشکل به عیب یابی کمک می کند.
 
– گاهی اوقات در این کنترل پنل دو منبع تغذیه با ولتاژ خروجی متفاوت داریم. این فقط به این دلیل است که ما در کنترل پنل دستگاه هایی داریم که با 24 ولت DC کار می کنند و برخی دستگاه های دیگر که با 12 ولت DC کار می کنند.
 
– دلیل اینکه در این کنترل پنل منبع تغذیه 24 ولت سایز بزرگتر است این است که در اینجا دستگاه های بیشتری داریم که برای روشن شدن به 24 VDC نیاز دارند.
 
– ما معمولاً منابع تغذیه را بر اساس میزان جریان خروجی مورد نیاز خود اندازه می‌گیریم. به عنوان مثال، ما منابع تغذیه با جریان خروجی 1 آمپر، 3 آمپر، 5 آمپر، 10 آمپر و 20 آمپر داریم. هرچه دستگاه های بیشتری داشته باشیم، به جریان بیشتری نیاز داریم و منبع تغذیه بزرگتر می شود.
 
بنابراین این یک نمای کلی از اجزای ضروری تابلو برق صنعتی است که در یک تابلو می بینید.
 
این مقاله توسط RealPars با همکاری Pro-control در هلند برای شما آورده شده است.
 
آنها در طراحی سیستم کنترل و اتوماسیون صنعتی متخصص هستند. آنها تیمی متشکل از مهندسین اتوماسیون در کلاس جهانی دارند و سال هاست که سیستم های کنترل صنعتی را در صنایع مختلف طراحی و پیاده سازی می کنند.
 
اگر می‌خواهید با آن‌ها در تماس باشید، می‌توانید وب‌سایت آن‌ها را در pro-control.nl بررسی کنید.
 
از اینکه این انجمن را با صدای خود تماشا می کنید، به اشتراک می گذارید و تشویق می کنید بسیار سپاسگزارم.

Rockwell Automation

 در 12 مه ، Rockwell Automation میزبان اولین رویداد از سری رویدادهای آنلاین رایگان خود به نام VirtualConnect بود. این رویداد که از طریق یک پلت فرم وب نوآورانه و تعاملی صورت می گیرد ، همه چیز را که از یک رویداد فیزیکی انتظار دارید ، و موارد دیگر نشان می دهد. ارائه های آموزنده از کارشناسان صنعت ، جلسات پرسش و پاسخ تعاملی و یک نمایش جامع مجازی برای شرکت کنندگان در سراسر جهان در دسترس بود که از فرصت ایجاد ارتباط با یکدیگر در سالن مجازی رویداد استفاده کردند.

 

در طول سخنرانی اصلی خود ، سوزانا گونزالس ، رئیس EMEA در راکول اتوماسیون ، از شرکت کنندگان در پیشرفته ترین محیط مجازی استقبال کرد. "این اولین بار است که ما از این پلتفرم برای ارائه فناوری به شما در این محیط کاملاً مجازی استفاده می کنیم. ما هیجان زده ایم که در مورد نحوه دیجیتالی شدن نحوه انجام کارها تغییر دهیم. مشتریان ما اغلب به ما می گویند که می خواهند از تحول دیجیتال برای بهبود بهره وری ، بهره وری و ایمنی در عملیات خود استفاده کنند. این امر در بالای دستور کار آنها قرار دارد ، زیرا آنها فروشگاه اتوماسيون صنعتي ترکیب فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی را تشخیص می دهند. با این حال ، ما همچنین می شنویم که آنها از فقدان دانش دیجیتالی رنج می برند. آموزشی که امروز به شما ارائه می دهیم به شما این فرصت را می دهد تا از فرصت ها و چالش های ارائه شده توسط دیجیتال سازی مطلع شوید. "
 
دستور کار این روز ، از ساعت 10 تا 15 بعد از ظهر (GMT+2) ، دو مسیر آموزنده ارائه می دهد که باید متخصصان تولید را با همه آنچه که باید در آخرین روندهای صنعت و پیشرفت های تکنولوژیکی بدانند ، تجهیز کند. در مسیر اول ، "سفر ماشین هوشمند" آموزش دستگاه های هوشمند شامل سنسورها ، دستگاه های ایمنی ، کنترل موتور ، بهینه سازی و امنیت در اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) ارائه داد.
 
قطعه دوم ، "سفر تحول دیجیتال" ، ابزارهای دیجیتالی را برای ایجاد محیط مشارکتی برای سیستم های سریعتر و کارآمدتر ارائه کرد. این ابزار به بررسی ابزارهایی مانند دوقلوهای دیجیتال ، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و خدمات متصل پرداخت. نتیجه گیری هر ارائه شامل یک جلسه پرسش و پاسخ با پیام های فوری بود که توسط شرکت کنندگان که مشتاق بودند بیشتر در مورد راه حل های تولید گسترده Rockwell Automation بدانند ، بسیار مورد استفاده قرار گرفت.
 
طبقه نمایش مجازی
 
همراه با شبکه مجازی همتا به همتا و همتا به متخصص ، این رویداد فرصتی برای "پیاده روی" در طبقه نمایش دیجیتال با غرفه های دیجیتالی از Rockwell Automation و شرکای مرتبط از جمله Biehl+Wiedemann ، Ocean Data Systems ، ePlan ، Maplesoft ارائه داد ، Spectrum Controls ، Stratus و WIN-911. شرکت کنندگان می توانند در زمان واقعی با متخصصان اتوماسیون گفتگو کنند تا درک عمیق تری از محصولات و راه حل های ارائه شده در ارائه های VirtualConnect بدست آورند.
 
علاوه بر این ، عملکرد "کیف مجازی" این پلتفرم به این معنی بود که شرکت کنندگان می توانستند هنگام بازدید از نمایشگاه ، بروشورها و بسته های اطلاعاتی را جمع آوری و بارگیری کنند. تظاهرات ویدئویی و پیوندهای تعاملی شرکت کنندگان را مشغول نگه داشته و مطمئناً بازی را برای رویدادهای آنلاین در آینده تغییر داده است.

فرآیند خنک کننده

 فرآیند خنک کننده ، CoolMaster

چکارآمد ، سریع و صرفه جویی در انرژی-فرآیند جدید خنک کننده mycon CoolMaster امکانات جدیدی را باز می کند.
 
 
عملکرد نزدیک به صفر زباله
CoolMaster - جدیدترین دستگاه mycon برای خنک کردن جزئی اجزاء به عنوان یک سیستم باز یا بسته استفاده می شود. در طول استفاده طولانی مدت ، مواد عملیاتی را می توان به طور کامل پردازش کرد تا بتوان از آنها مجددا استفاده کرد.
 
CoolMaster سطوح را تا دمای 70- درجه سانتی گراد به سرعت و به طور موثر خنک می کند. سرمایش جزئی نیز امکان پذیر است. برای مثال دستیابی به چنین دمای پایینی قيمت پي ال سي دلتا هنگام تمیز کردن سطوح آلوده و جداسازی قطعات چسبیده دارای مزایایی است. سايت اتوماسيون صنعتي مناطق اتصال اجزاء در اثر دمای انجماد شکننده می شوند که جداسازی آسان را ممکن می سازد.
 
حذف یک بوش برنزی چسب دار CoolMaster ، فرایند خنک کننده جدید mycon ، در اولین کاربرد آن در زمینه خطوط اکستروژن در تولید کننده مشهور قطعات الاستومر برای بخشهای مختلف موفقیت فوری داشته است: استوانه های چاپ ، غلطک های صنعتی و قالبهای الاستومر به
 
تولید کننده غلتک دارای چندین کارخانه اکستروژن است. Tecuma Systems GmbH از Osnabrück از آنها در بهینه سازی محصول در بخش تولید غلتک پشتیبانی می کند.
 
mycon با دانشگاه پادربورن و دانشگاه علوم کاربردی Ham-Lippstadt برای توسعه بیشتر این فرایند همکاری می کند. هدف اصلی تسهیل جداسازی قطعات بدنه خودرو است. با این حال ، روش CoolMaster در بسیاری از بخشهای صنعتی کاربردهای بالقوه ای دارد و mycon برای همکاری در همه زمینه ها در این زمینه باز است.
اندازه گیری فاصله صنعتی با استفاده از سنسورهای سیم کش قوی.
 
 
سیم سنسور WPS-K100
حسگرهای سیم کش Micro-EpsilonSENSOR WPS-K برای جابجایی صنعتی و اندازه گیری فاصله طراحی شده اند. اینها به دلیل دقت و قابلیت اطمینان خود برجسته می شوند. علاوه بر این ، نصب آنها آسان است. نسبت قیمت/عملکرد آنها این سنسورهای سیم کش را به یک راه حل مطلوب برای برنامه های سری هم برای برنامه های داخلی و هم برای فضای باز تبدیل می کند.
 
حسگرهای سیم کشی wireSENSOR WPS-K100 مخصوص Micro-Epsilon به ویژه برای کاربردهای صنعتی که شامل تعداد زیادی قطعه در برنامه های نصب شده است ، یک راه حل اقتصادی است. آنها وظایف اندازه گیری را با بالاترین دقت حل می کنند و در عین حال در محدوده قیمت اقتصادی هستند.
 
محفظه پلاستیکی تقویت شده با الیاف شیشه با فضاهای جداگانه درام و فنر از سنسور در برابر تأثیرات خارجی محافظت می کند ، که باعث می شود در داخل و خارج از منزل استفاده شود.
 
محدوده اندازه گیری ، ضخامت سیم یا انتخاب خروجی ها را می توان قيمت پي ال سي دلتا در هر زمان به راحتی با کارهای اندازه گیری فردی تطبیق داد.
 
سنسورها با محدوده اندازه گیری از 1.5 متر تا 5 متر کار می کنند و سايت اتوماسيون صنعتي عمدتا اندازه گیری فاصله و موقعیت را در ماشین های متحرک ، جرثقیل ها و فناوری های بالابر حل می کنند.
سری FL Switch 1000NT برای معرفی مدل‌های دمای گسترده با تأییدیه‌های پیشرفته برای بازارهای فرآیندی و دریایی گسترش بیشتری یافته است.
 
این سوئیچ‌ها یک محفظه فلزی محکم، با تراکم پورت عالی و اولویت‌بندی ترافیک پروتکل اتوماسیون برتر در کلاس را ارائه می‌دهند. این هفت مدل امکان کاربرد در صنایع مختلف مانند نفت و گاز و کشتی سازی را فراهم می کند.
 
مدل‌های منتخب همچنین دارای پورت‌های SFP هستند که انعطاف‌پذیری بیشتری را برای مشتریان بسته به نیازهای اتصال برنامه و فاصله آنها فراهم می‌کند. به لطف محفظه مقاوم، سری FL Switch 1000NT از مصونیت بالایی در برابر نویز برخوردار است و این امکان را برای استفاده در حیاتی ترین برنامه ها فراهم می کند. اترنت کارآمد انرژی همچنین به این سوئیچ ها اجازه می دهد تا مصرف انرژی کمتری داشته باشند که باعث کاهش گرما و اثر کلی دستگاه می شود.
 
فونیکس کنتاکت یک پیشرو در بازار جهانی و مستقر در آلمان است. گروه ما مترادف با اجزاء، سیستم ها و راه حل های آینده نگر در زمینه های مهندسی برق، الکترونیک و اتوماسیون است.

اولویت بندی اهمیت دارایی

 اولویت بندی اهمیت دارایی: چرا تعیین اهمیت دارایی برای IIoT اهمیت دارد

یک تاکتیک برای کاهش خطرات مالی مرتبط با سرمایه گذاری در IIoT انجام ارزیابی های بحرانی است.
 
ترزا فارل
9 آوریل 2021
 
تعیین حساسیت دارایی ها اولین گامی است که گیاهان می توانند برای ارزیابی اینکه کدام دارایی ها در صورت شکست ناگهانی بیشترین خطرات را دارند و خلبانان IIoT را به این دارایی ها اختصاص دهند ، انجام دهند.
تعیین حساسیت دارایی ها اولین گامی است که گیاهان می توانند برای ارزیابی اینکه کدام دارایی ها در صورت شکست ناگهانی بیشترین خطرات را دارند و خلبانان IIoT را به این دارایی ها اختصاص دهند ، انجام دهند.
عکس 50634215 © Alexxxey | Dreamstime.com
دیجیتالی شدن به یک اولویت فوری برای کارخانه های صنعتی تبدیل شده است ، زیرا عملیات و تعمیر و نگهداری از راه دور امکان توسعه و قابلیت اطمینان را در محدودیت های جدید فاصله اجتماعی و اختلال در زنجیره تامین ارائه می دهد.
 
اگرچه COVID-19 تأثیر نامساوی بر صنایع و مناطق مختلف داشته است ، اشتهای دیجیتالی شدن در همه صنایع و کشورها کاهش می یابد. یک نظرسنجی جهانی از CFO های صنعتی که توسط گروه مشاوره بوستون در ژوئیه 2020 منتشر شد ، نشان داد که 66 درصد معتقدند که تحول دیجیتال در آینده نزدیک یک فرصت استراتژیک قابل توجه خواهد بود و 87 درصد آنها در حال برنامه ریزی برای تبدیل دیجیتال هستند.
 
از آنجایی که فروشگاه اتوماسيون صنعتي کارخانه ها پتانسیل های بکار گرفته نشده دیجیتالی را می شناسند ، بسیاری از آنها موظفند این تغییرات مهم سازمانی و زیرساختی را با بودجه کمتری انجام دهند.سايت اتوماسيون صنعتي واقعیت آشکار این است که علی رغم افزایش تولید در ماه های اخیر ، کاهش کل تولید صنعتی در اتحادیه اروپا در سپتامبر 2020 به 7 درصد رسید. به عبارت ساده ، سرمایه گذاری با سرمایه زیاد در طرح های جدید با توجه به محدودیت های مالی فعلی مشکل است. و چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت و میان مدت.
 
اعزام خلبان IIoT در بهترین مواقع می تواند چالش برانگیز باشد ، زیرا بیش از 70 of از شرکت ها سفر دیجیتالی خود را آغاز کرده اند یا بدتر از آن ، نتوانسته اند از مرحله آزمایشی فراتر روند. بهترین شیوه ها برای اثبات مفهوم IIoT ، مانند فرایند پیاده سازی 4 مرحله ای SKF Enlight AI ، به شرکت ها کمک می کند تا از برزخ آزمایشی و تخلیه منابع ارزشمند تعمیر و نگهداری جلوگیری کنند. با این حال ، قبل از شروع ارزیابی فروشندگان IIoT از نظر سازگاری و قابلیت اطمینان ، کارخانه ها می توانند با انجام ارزیابی های حیاتی دارایی ، محدوده ای از پروژه آزمایشی 4.0 را تعیین و محدود کنند.
 
حساسیت باید تعیین کند که کدام دارایی تحت نظارت و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد
اهمیت دارایی به اهمیت دارایی برای یک تجارت در ارتباط با اهمیت دارایی های دیگر برای تجارت اشاره دارد. این اهمیت بر اساس دستورالعمل های قابلیت اطمینان OEM تعیین نمی شود بلکه در چگونگی استفاده از دارایی در کارخانه تعیین می شود. ساخت و مدل یکسان تجهیزات کارخانه ممکن است عملکردهای متفاوتی در داخل کارخانه ها در سراسر سازمان یا در یک کارخانه مشابه داشته باشد. هر یک از این تغییرات در عملکرد دارایی ، همراه با هرگونه تغییر در عملکرد یا فرآیند آن در طول زمان ، به نمره بحرانی پویایی دارایی کمک می کند.
 
رتبه بندی بحرانی دارایی SKF به شرح زیر محاسبه می شود:
 
[رتبه بندی دارایی بحرانی = احتمال (شکست) X نتیجه (شکست)]
 
پیامد بر اساس ارزیابی آنچه در نتیجه نقص این دارایی اتفاق می افتد از جمله موارد زیر است:
 
از دست دادن تولید
تاثیر بر کیفیت محصول
تاثیر سلامت و ایمنی کارکنان
اثرات زیست محیطی
خرابی تجهیزات و هزینه تعمیر
احتمال بر اساس این است که چقدر احتمال دارد این رویداد با استفاده از موارد زیر به عنوان راهنما اتفاق بیفتد:
 
بسیار بعید - یکبار در 100 سال (در تاریخ شناخته نشده است ، اما قابل تصور است)
بعید است - هر 20 سال یک بار (سابقه وقوع آن در جاهای دیگر ، به ندرت)
ممکن است - هر 5 سال یک بار (سابقه وقوع آن در جاهای دیگر ، گاه به گاه)
به احتمال زیاد - هر سال یکبار (قبلاً اتفاق افتاده است)
به احتمال زیاد - یک بار در ماه (به طور منظم اتفاق می افتد)
تأثیر بالقوه ارزیابی اهمیت دارایی بر هزینه های نگهداری می تواند قابل توجه باشد. اولویت بندی سفارشات کار دارایی با توجه به فراوانی و میزان آسیب رساندن آنها می تواند به تعمیر و نگهداری مسائل اولیه کمک کند و زمان خرابی برنامه ریزی نشده دارایی هایی را که بیشترین اهمیت را دارند کاهش دهد.
 
فراتر از برنامه ریزی تعمیر و نگهداری داخلی ، این رتبه بندی به طور مشابه در مهار هزینه های خلبان غیر ضروری IIoT و توجیه سرمایه گذاری مفید است. دلیل این امر ساده: راه حل تعمیر و نگهداری پیش بینی یادگیری ماشین که بر روی دارایی غیر بحرانی آزمایش شده است ، احتمال موفقیت کمتری دارد و نه تنها به این دلیل که دارایی داده های کافی برای آموزش مدلهای یادگیری ماشین ندارد.
 
در عوض ، یک خلبان که بر دارایی های غیر مهم تمرکز می کند ، نمی تواند بازدهی ایجاد کند که اجرای راه حل را در بلند مدت تضمین می کند. اگر دارایی تعداد زیادی حادثه خرابی نداشته باشد و/یا در صورت آفلاین شدن ناگهانی عواقب جدی ایجاد نکند ، هشدارهای اولیه خرابی ارائه شده توسط تعمیر و نگهداری پیش بینی کننده یادگیری ماشین ، تأثیر چندانی بر روی آن نخواهد داشت.پس انداز و درآمد را اثبات کند در مقابل ، خلبانان IIoT که دارایی های مهم را هدف قرار می دهند ، می توانند پیشرفت های قابل ملاحظه ای در اهداف تولید و کارایی عملیاتی ایجاد کنند.
 
مثال زیر ارتباط بین تأثیر راه حل تعمیر و نگهداری پیش بینیفروشگاه اتوماسيون صنعتي  یادگیری ماشین و اهمیت دارایی را بر اساس یک پارامتر پیامد واحد ، آسیب تجهیزات و هزینه تعمیر روشن می کند.
 
ناچیز: آسیب جزئی به تجهیزات ، آسیب جزئی به سایر تجهیزات (راهنمای هزینه: کمتر از 1000 دلار)
حاشیه ای: خسارت متوسط ​​به تجهیزات ، برخی آسیب ها به سایر تجهیزات (راهنمای هزینه: بیش از 1000 دلار ، کمتر از 10000 دلار)
مهم: خسارت عمده به تجهیزات اتوماسیون صنعتی، برخی از تجهیزات دیگر (راهنمای هزینه: بیش از 10،000 دلار ، کمتر از 100،000 دلار)
فاجعه بار: تخریب تجهیزات ، آسیب عمده به سایر تجهیزات (راهنمای هزینه: بیش از 100،000 دلار)
بر اساس این یک معیار ، یک راه حل تعمیر و نگهداری پیش بینی یادگیری ماشین مستقر در یک دارایی که می تواند تأثیر فاجعه باری بر آسیب تجهیزات داشته باشد و هزینه تعمیر می تواند بازده بیشتری نسبت به زمانی که در دارایی با پتانسیل ناچیز خسارت به کار گرفته می شود ، ارائه دهد. پتانسیل کلی برای بازده در نهایت به رتبه بندی کلی دارایی بستگی دارد ، که ظرفیت آن را تحت تأثیر قرار می دهد نه تنها آسیب و تعمیر تجهیزات ، بلکه افت تولید ، آسیب به کیفیت و OHS.
 
خلاصه و نتیجه گیری
پیاده سازی فرآیند دیجیتالی شدن در دوران رکود اقتصادی و عدم قطعیت پیچیده است ، اما راه هایی وجود دارد که گیاهان قبل از تماس با فروشندگان IIoT خطرات سرمایه گذاری مالی فروشگاه اتوماسيون صنعتي را کاهش دهند. تعیین حساسیت دارایی ها اولین گامی است که گیاهان می توانند برای ارزیابی اینکه کدام دارایی ها در صورت شکست ناگهانی بیشترین خطرات را دارند و خلبانان IIoT را به این دارایی ها اختصاص دهند ، انجام دهند. هنگامی که سرمایه گذاری ها باید کم انجام شود ، تعیین اینکه کدام دارایی ها بیشتر از فرآیندهای دیجیتالی شدن ارزش کسب می کنند ضروری است.
SICK پیشنهاد رمزگذار ایمن خود را با AFS60S Pro و AFM60S Pro، اولین رمزگذارهای مطلق ایمن قابل برنامه ریزی خود، گسترش داده است، که مسیری ساده تر و سریعتر را برای بهره وری ایمن در لوازم التحریر و ماشین آلات متحرک، همراه با یکپارچه سازی یکپارچه برای کنترل حرکت ایمن باز می کند.
 
انکودرهای مطلق SICK AFS60S Pro (یک دور) و SICK AFM60S Pro (چند دور) رمزگذارهای مطلق فشرده، قابل برنامه ریزی و با وضوح بالا هستند که هنگام نظارت بر موقعیت، سرعت و جهت چرخش درایوها و محورها، گواهی ایمنی عملکردی تا SIL3/PLe را ارائه می دهند.
 
هنگامی که به طور کامل با مانیتور درایو ایمن SICK FX3-MOC1 و کنترل کننده ایمنی SICK Flexi Soft یکپارچه می شود، رمزگذارهای AFS/AFM60S Pro از عملکردهای حرکت ایمن درایوها مطابق با IEC 61800-5-2 نیز پشتیبانی می کنند. بنابراین آنها یک راه حل تک منبع جدید و راحت از SICK را برای ادغام سریع کنترل حرکت ایمن فعال کرده اند.
 
ادغام Plug and Play
 
رمزگذارهای ایمنی SICK AFS/AFM60S Pro در زمان و هزینه اجرا صرفه جویی می کنند، به عنوان مثال برای نظارت بر سرعت و موقعیت ایمن وسایل نقلیه حمل و نقل خودکار. آنها نظارت ایمن بر درایوهای ماشین آلات را برای محافظت از پرسنل در حین عملیاتی مانند راه اندازی ابزار، بارگیری دستی یا نگهداری امکان پذیر می کنند. آنها همچنین یک راه حل بسیار ساده برای نظارت بر موقعیت ایمن دسترسی اپراتور به پرس ارائه می دهند.
 
دارن پرت، مدیر محصول انکودر بریتانیایی SICK، می‌گوید: چه در حال ساخت یک ماشین جدید باشید یا یک دستگاه موجود را ارتقا دهید، رمزگذار مطلق ایمن جدید SICK برای یکپارچه‌سازی plug and play در برنامه شما مناسب است.
 
"به لطف مهندسی ایمنی کارآمد SICK، دیگر نیازی نیست نگران انتخاب اجزای منفرد مناسب برای کنترل حرکت ایمن باشید. یکپارچه‌سازی، راه‌اندازی و نگهداری نیز با یک بسته کامل که از ۷۰ سال تخصص پیشرو در صنعت ایمنی ماشین‌آلات SICK بهره می‌برد، سریع‌تر و آسان‌تر است.
 
تطبیق پذیری برنامه
 
 
 
رمزگذارهای مطلق SICK AFS/AFM60S Pro برای نظارت ایمن بر پیشرانه و فرمان در حمل و نقل سیار، مانند وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار، ایده آل هستند. هنگامی که با یک اسکنر لیزری ایمنی از طریق کنترلر SICK Flexi Soft ادغام می شود، رمزگذارهای مطلق ایمن SICK AFS/AFM60S Pro این امکان را فراهم می کند که زمینه های حفاظتی خودرو برای هدایت در اطراف موانع و جلوگیری از برخورد تطبیق داده شود.
 
برخی از اولین کاربردهای موفق رمزگذارهای مطلق ایمن SICK AFS/AFM60S Pro، ساده کردن اجرای ایمنی اپراتور بر روی پرس ها بوده است. هنگامی که با یک پرده نور ایمنی ادغام می شود، استفاده از یک رمزگذار مطلق ایمن قابل برنامه ریزی نیاز به یک مفهوم پیچیده و پرهزینه بادامک مکانیکی برای خاموش کردن پرده نور در طول دوره ایمن ضربه فشار را از بین می برد.
 
SICK AFS/AFM60S Pro برای حداکثر تطبیق پذیری پیکربندی توسعه یافته است و با رابط SSI و sin/cos خود، می توان آن را به راحتی در طیف وسیعی از کنترل های مختلف ادغام کرد. SICK AFS60S Pro (تک دور) وضوح 262144 گام در هر دور (18 بیت) و SICK AFM60S Pro (چند دور) تا 18 بیت در 12 بیت (262144 در 4096) را ارائه می دهد که آنها را به راحتی با اکثر برنامه ها سازگار می کند.
برنامه‌ریزی آسان SICK AFS/AFM60S Pro باعث می‌شود تا راه‌اندازی ساده و سریع را به همراه داشته باشد، با قابلیت رزولوشن تک دور، جهت شمارش و سایر پارامترها که به صورت جداگانه وارد و تنظیم می‌شوند. با گزینه های چند منظوره اتصال مکانیکی و الکتریکی، یک نوع رمزگذار طیف گسترده ای از نیازها را پوشش می دهد، بنابراین موجودی ها را می توان بهینه کرد.
 
SICK AFS/AFM60 Pro انواعی را با شفت توخالی یا شفت توپر، با پایه پایه یا فلنج سروو ارائه می دهد. این انکودرها که مستقیماً به محور محرک دستگاه متصل می شوند، امنیت افزوده شده یک شیار کلیددار یا گزینه های مناسب فرم تخت را برای جلوگیری از لغزش و برآورده کردن الزامات ایمنی بالای PLe ارائه می دهند.
 
حافظه خطای یکپارچه رمزگذارهای SICK AFS/AFM60S Pro داده‌های مهم محیطی و عملکردی را ذخیره می‌کند که می‌توان آن‌ها را به راحتی توسط ابزار نرم‌افزار SICK Safety Designer خواند تا به نصب صحیح، عملکرد مداوم و سرویس انکودر کمک کند. AFS/AFM60S Pro با درجه بندی محفظه IP65 و محدوده دمای عملیاتی 30- تا 95+ درجه سانتی گراد، حتی در محیط های صنعتی خشن نیز قابل استفاده است.

تشخیص سطح رابط در میادین نفتی و پالایشگاه ها

 تشخیص سطح رابط در میادین نفتی و پالایشگاه ها

در عملیات تکه تکه شدن در چاه های نفت و گاز ، هم آب و هم روغن به سطح می آیند و باید جدا شوند.
 
در یک ظرف جداکننده ، روغن و آب جدا می شوند ، با حرکت روغن به بالا و آب به پایین. کلیدهای سطح خازنی برای تشخیص رابط روغن/آب استفاده می شود.
در عملیات تکه تکه شدن در چاه های نفت و گاز ، هم آب و هم روغن به سطح می آیند و باید جدا شوند. هیدروکربن ها به راحتی از آب فیلتر می شوند ، اما آب باقی مانده - "آب تولید شده" نامیده می شود - آلوده است و باید قبل از رهاسازی به محیط زیست تصفیه شود.
 
فراکینگ به طور گسترده ای در صنعت نفت و گاز استفاده می شود. با افزایش استفاده از آن ، تصفیه آب تولید شده از چاهها یک چالش بزرگ است ، به ویژه به این دلیل که تمیز کردن آب تولید شده حدود 300 برابر هزینه تمیز کردن فاضلاب شهری هزینه دارد.
 
یک مشکل مشابه در پالایشگاه های نفت وجود دارد ، جایی که نفت خام ورودی حاوی آبی است که باید قبل از تصفیه حذف شود. پس از ورود به پالایشگاه ها ، نفت خام ممکن است بین 3 تا 5 درصد آب داشته باشد.
 
چه جداسازی در محل چاه یا پالایشگاه انجام شود ، اندازه گیری سطح رابط بین روغن و آب در مخزن جداسازی بسیار مهم است. اندازه گیری صحیح اطمینان می دهد که فروشگاه اتوماسيون صنعتي حداکثر مقدار روغن برای تصفیه خارج شده و حداقل هیدروکربن به فرآیند تصفیه آب ارسال می شود.
 
فرایندهای جداسازی
روغن در میادین تولیدی بسته به مخزن روغن ، بلوغ چاه و روشهای استخراج مورد استفاده ، حاوی مقدار متفاوتی آب است. مقداری جداسازی آب از نفت در میدان انجام می شود تا میزان انتقال آب به پالایشگاه کاهش یابد.
 
در محل چاه ، به ویژه جایی که فرکینگ انجام می شود ، آب جدا شده باید قبل از بازگشت به محیط در محل یا در یک مرکز تصفیه آب مجاور تصفیه شود.
 
پالایشگاه ها بر اساس اندازه گیری رسوبات اولیه و آب (BS&W) نفت خام را از میادین تولید دریافت می کنند. هرچه اندازه گیری BS&W بیشتر باشد ، مقدار بیشتری آب در نفت خام وجود دارد. پالایشگاه ها از جداسازی گرانش ، مخازن آب شیرین کن ، مخازن بدون چربی و سایر تجهیزات برای حذف آب و سایر ناخالصی ها استفاده می کنند.
 
در تمام این فرایندها ، آب جدا شده از روغن از ته مخزن تخلیه می شود ، در حالی که هیدروکربن ها معمولاً به طور مداوم با عبور از روی یک بافل در یک سر مخزن جدا کننده حذف می شوند (شکل 1).
 
تخلیه آب
حذف آب از مخزن جداسازی "زباله آب" نامیده می شود. به دلیل هزینه بالای تصفیه آب ، مهم است بدانیم که چه زمانی سطح آب و روغن به نقطه پایینی می رسد تا از ریختن روغن به تاسیسات تصفیه آب جلوگیری شود.
 
در برخی موارد جریمه ای برای ریختن هیدروکربن ها به تصفیه خانه وجود دارد. دوم ، کل ایده این است که حداکثر توان هیدروکربن را برای تصفیه به حداکثر برسانیم ، نه اینکه آن را در فاضلاب تخلیه کنیم.
 
تعدادی از روشها سطح بین آب و روغن را اندازه گیری می کنند. این موارد شامل نمونه گیری دستی تا اندازه گیری سطح پیوسته پیچیده با استفاده از رادار موج هدایت شونده و فرستنده های تابش گاما می باشد.
 
اما برای کنترل تخلیه آب ، یک سوئیچ سطح خازنی روشن/خاموش که در نزدیکی خروجی آب قرار داده شده است ، تقریباً همیشه به دلایلی که در زیر ذکر شده است ، جایگزین ترجیحی است.
 
داخل کلیدهای خازنی
شکل 2
شکل 2: برای تشخیص وجود سیالات رسانا می توان از سنسور خازنی استفاده کرد.
همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است ، یک خازن از دو صفحه رسانا تشکیل شده است که توسط یک ماده "دی الکتریک" غیر رسانا از هم جدا شده اند.
 
مواد دی الکتریک بر اساس "ثابت دی الکتریک" یا "DK" طبقه بندی می شوند که توانایی مواد را برای ذخیره بار خازنی ردیابی می کند. هرچه عدد دی الکتریک بیشتر باشد ، ظرفیت بیشتری ذخیره می شود.
 
خازن برابر DK (ثابت دی الکتریک) است ، برابر با مساحت صفحات رسانا ، تقسیم بر فاصله بین دو صفحه ، یا:
 
C = (DK * A) / D
 
سنسورهای خازنی برای اندازه گیری سطح از این مفاهیم اولیه ظرفیت استفاده می کنند ، به طوری که مخزن به یک صفحه خازن تبدیل می شود (شکل 3) در برنامه های سطح نقطه. یعنی ، کاوشگر به یک صفحه رسانا تبدیل می شود ، ظرف یا مرجع زمین به دومین صفحه رسانا تبدیل می شود و موادی که اندازه گیری می شود مواد دی الکتریک است. در مورد مواد رسانا مانند آبهای زیرزمینی ، صفحات اساساً کوتاه می شوند و تغییرات زیادی در ظرفیت ایجاد می کنند.
 
یک مدار پل در واحد الکترونیکی سنسور متعادل است تا خازنی را که توسط یک عنصر سنجش کشف نشده تولید می شود خنثی کند. از آنجا که مواد پروب را می پوشاند ، فروشگاه اتوماسيون صنعتي افزایش ظرفیت در سمت پروب پل ایجاد می شود که باعث عدم تعادل پل می شود. این تغییر به فرمان سوئیچ تبدیل می شود تا یک رله یا خروجی دیگر وضعیت سوئیچ را تحت پوشش یا بدون پوشش نشان دهد.
 
در مورد موادی که روکش را روی کاوشگر باقی می گذارند ، جبران تجمع فعال در واحد الکترونیکی وسیله ای برای جبران پوشش و تداوم ارائه تکیه می کند.اندازه گیری قادر
 
کاربردهای تخلیه آب
شکل 3
شکل 3: در سنسور سطح خازنی ، خود مخزن به یک صفحه از خازن تبدیل می شود و مخلوط روغن و آب ماده دی الکتریک است.
استفاده از کلید خازنی برای شناسایی رابط بین روغن و آب به دلیل ویژگی های الکتریکی فوق العاده متفاوت این دو سیال مثر است. آبهای زیرزمینی بسیار رسانا بوده و باعث کوتاه شدن دو صفحه خازن می شود و باعث تغییر تقریباً بی نهایت در ظرفیت اندازه گیری شده می شود. فاز روغن رسانا نیست و ثابت دی الکتریک پایین روغن (حدود 2DK) باعث تغییر کوچکی در ظرفیت اندازه گیری می شود. این منجر به تعریف الکتریکی بسیار واضحی بین دو مرحله می شود.
 
در مخزن تخلیه آب ، سنسور با مخلوطی اتوماسيون صنعتي اصفهان از روغن و آب پوشانده می شود تا فرآیند جداسازی ادامه یابد ، هنگامی که روغن به بالا حرکت می کند و آب نسبتاً تمیز به پایین حرکت می کند.سروو موتور دلتا آب جدا شده هنوز حاوی مقداری روغن ، گریس ، آهن ، مواد افزودنی پلیمری ، موم پارافین و سایر آلاینده ها است که در مرحله بعدی تصفیه آب حذف می شود. سنسور احتمالاً هرگز آب خالص را نخواهد دید. با این حال ، حتی با وجود آلاینده ها ، فاز آب رسانا خواهد بود و از نظر الکتریکی متفاوت از فاز روغن است.
 
سوئیچ خازنی در نقطه ای نصب شده است که نیاز به رابط کم بین روغن و آب است. این می تواند یک نصب افقی درست بالای خط خروجی زباله آب باشد (شکل 4). سوئیچ خازنی را می توان مستقیماً در لوله خروجی آب نصب کرد ، اما نصب افقی در نقطه کنترل ترجیح داده می شود.
 
کلید خازنی با یک پیش بار زیاد روی مدار پل تنظیم می شود تا حساسیت آن کمتر شود. این به سوئیچ اجازه می دهد تا آب را به دلیل تغییر زیاد در ظرفیت به دلیل خواص الکتریکی رسانای آب تشخیص دهد. ثابت بودن دی الکتریک پایین و خواص غیر رسانای فاز روغن ، تغییراتی در ظرفیت ایجاد نمی کند که از پیش بار زیاد مدار پل فراتر رود.
 
نتیجه این است که سوئیچ به محض اینکه آب به زیر نوک پروب سقوط کرد ، حالت خود را تغییر می دهد. این یک نشانه بسیار قابل اعتماد از رابط آب/روغن است که می تواند برای جلوگیری از تخلیه مورد استفاده قرار گیرد.
 
سایر روشهای سطح نقطه
چندین روش دیگر برای تشخیص رابط آب/روغن موجود است ، اما همه آنها در مقایسه با سنسورهای سطح خازنی دارای معایب قابل توجهی هستند:
 
شکل 4
شکل 4: یک سوئیچ سطح خازنی که دقیقاً بالای خط خروجی تخلیه آب نصب شده است می تواند وجود روغن را تشخیص داده و سیگنالی برای خاموش کردن پمپ ارسال کند ، بنابراین از رسیدن روغن به فرآیند تصفیه آب جلوگیری می کند.
نمونه گیری دستی - روش نمونه گیری دستی قدیمی است ، اما هنوز در بسیاری از امکانات مورد استفاده قرار می گیرد. تعدادی دریچه به صورت عمودی در کنار ظرف قرار گرفته اند. اپراتور شیر را به طور مختصر باز می کند و نمونه ای را می کشد. با مشاهده بصری نمونه ، می توان تعیین کرد که کدام شیر آب و نزدیکترین شیر بعدی که روغن در آن وجود دارد ، را نشان می دهد ، در نتیجه رابط بین دو سوپاپ مشخص می شود.
 
نمونه گیری دستی دارای اشکالات متعددی است. اول ، این فقط یک ایده از جایی که رابط واقع شده است - یعنی جایی بین دو سوپاپ ، ارائه می دهد. از آنجا که نمونه ها به صورت دستی گرفته می شوند ، محل رابط شناسایی شده به اندازه آخرین نمونه دقیق است. همچنین بر تفسیر بصری از آب و روغن چیست. این تفسیر دلخواه و مغایر با عملگرهای مختلف است. در نهایت ، تصمیم گیری در مورد زمان توقف دامپینگ بر عهده اپراتور است ، که به عامل خطای انسانی می افزاید.
 
شیشه دید - یک شیشه دید واقع در خط خروجی تخلیه آب می تواند برای تشخیص بصری تغییر از فاز آب به فاز روغن استفاده شود. همانطور که در روش نمونه گیری دستی ، سروو موتور دلتا به تفسیر بصری از آب و روغن وابسته است. همچنین از آنجا که شیشه دید در خط خروجی قرار دارد ، ناخواسته مقداری روغن ریخته می شود. از آنجا که این یک عملکرد دستی است ، خطای انسانی معرفی می شود.
 
سوئیچ هدایت - کلیدهای رسانایی با عبور جریان الکتریکی از یک الکترود به الکترود دوم از طریق مایع رسانا عمل می کنند. در یک رابط روغن/آب ، جریان زمانی که آب وجود دارد عبور می کند. هنگامی که مایع به روغن غیر رسانا تبدیل می شود ، جریان دیگر بین الکترودها عبور نمی کند و سوئیچ تغییر حالت را نشان می دهد.
 
سوئیچ های رسانایی تشخیص رابط قابل اعتماد را در بسیاری از تأسیسات فراهم می کند. با این حال ، اگر الکترودها با یک ماده غیر رسانا مانند نفت خام سنگین یا موم پارافین پوشانده شوند ، الکترود دیگر از جریان عبور نمی کند. این تا زمانی که الکترودها تمیز نشوند ، یک قرائت غلط را نشان می دهد. به همین دلیل ، کلیدهای رسانایی فقط باید در فرایندهای جداسازی که فازها عاری از مواد سنگین یا آلاینده ها هستند استفاده شود.
 
Float Switch - از کلیدهای شناور برای اندازه گیری سطح آب و روغن استفاده می شود. شناور برای وزن مخصوص آب کالیبره شده است که 1.0 یا کمی استبالاتر این روغن دارای وزن مخصوص کمتری است ، به طور کلی بین 0.7 تا 0.9. با پایین آمدن سطح آب ، بازوی شناور به سمت پایین حرکت می کند و نشان دهنده نقطه کنترل کم آب است.
 
شناورها به دلایل مختلفی می توانند در کاربردهای تخلیه آب مشکل ساز شوند. قسمت های متحرک سوئیچ شناور مستعد آسیب و آسیب هستند. شناور می تواند به خطر بیفتد و باعث غرق شدن آن شود. خام و موم سنگین می تواند روی بازوی شناور و شناور ایجاد شود و باعث قطع و خرابی شود. در نهایت ، وزن مخصوص آبهای زیرزمینی و روغن متغیر است و به طور مرتب نیاز به "تنظیمات" کالیبراسیون دارد.
 
کلمات پایانی
هنگام مقایسه ابزارهای سطح نقطه ای که می توانند رابط آب/روغن را تشخیص دهند ، سنسور خازنی بهترین انتخاب است. سوئیچ های سطح خازنی برای کالیبراسیون ساده هستند و می توانند به صورت افقی یا عمودی نصب شوند. هیچ قطعه متحرکی برای فرسوده شدن یا قطع کردن وجود ندارد. از آنجا که خازن دارای مزیت جبران تجمع فعال است ، موادی که پوشش می دهند ، مانند نفت خام سنگین یا پارافین ، مشکلی ندارند.
 
کلیدهای سطح خازنی تشخیص رابط روغن آب قابل اطمینان را فراهم می کند و به خودکارسازی فرایند کنترل تخلیه آب کمک می کند.
 
یک تامین کننده برجسته تجهیزات اندازه گیری و اتوماسیون صنعتی است که دارای راه حل های جامع فرآیند برای جریان ، سطح ، فشار ، تجزیه و تحلیل ، دما ، ضبط و ارتباطات دیجیتالی در طیف وسیعی از صنایع ، بهینه سازی فرایندها برای بهره وری اقتصادی ، ایمنی و حفاظت از محیط زیست است. به
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد